Természetismereti és idegen nyelvi tábor Kőszeg

„Július 7. délután megérkeztek a Nagybajom 3-as és Pécs 3-as csoport tagjai a kőszegi természettudományi- és idegen nyelvi tábor helyszínére. A tábor első napja a csoportokat segítő szakemberekkel való ismerkedéssel, valamint a heti programterv áttekintésével zajlott. A hét a természettudományok különböző területeinek megismerésével, megtapasztalásával fog zajlani.  Tömördön fogunk madarakat gyűrűzni, megismerjük és megvizsgáljuk a térség növényvilágát, izgalmas kémiai kísérleteket hajtunk végre, túrázunk a Dunántúl legmagasabb pontjára; az Írott-kőre, valamint a Hétforráshoz is ellátogatunk, ahol eldöntjük, hogy melyik vezérünk vize a legízletesebb. Ellátogatunk a fertőrákosi kőfejtőbe és a fertődi Eszterházy-kastélyt is megtekintjük. Természetesen nem maradhat el a hét során a város nevezetességeinek felfedezése sem. Izgalmas hét áll előttünk!” a Nagybajom 3-as és Pécs 3-as csoportok tagjai

Keddi napon ellátogattunk vendéglátóinkkal a Szent Vid kápolnához. Ott egy részletes leírást kaphattunk az adott élőhely legjellemzőbb növénytársulásairól. Megtudtuk, hogy a  bronzkorban, a Szent Vid-kápolna helyén a Római Birodalom idejében egy őrtorony állt itt. Innen jól védhető volt az a vízvezeték-rendszer, amely az egykori Savaria (mai Szombathely) vízellátását biztosította.

A kápolna után indultunk az Írott kőre (Dunántúl legmagasabb pontjára, 882m), ahol rekkenő hőségben csoportképet készítettünk. A hely névadó szikláját is lefotózhattuk, mely a Batthyányi és Esterházy birtokok határvonalát jelezte.

Szerdai napunk egy-egy rendhagyó tanórával kezdődött. Amíg Illés Péter a Bisel, folyóvízi mintavételezéssel és méréssel ismertette meg a csoport első felét, addig Bancsó Sándor a kromoszómalánc makettjét és a banán gyümölcs DNS-ét mutatta meg nekünk. Délután a kis-mentorok vezették a nyelvi foglalkozásokat. Az angolos csoportot kétfelé választották, hogy hatékonyabb legyen a gyerekeknek a nyelvtanulás.

Csütörtöki napon ismét nyakunkba vettük a Kőszegi hegység vonulatait. Leszálltunk a buszról és mielőtt elindultunk volna a tájegységgel ismerkedhettünk meg, illetve a növények és a légkör kapcsolatával. Első megállónk az Óház-kilátó volt, ahol nagyon meredek hegyoldalon kellet felkaptatnunk. Keszei Balázs érdekes és hasznos információkat osztott meg velünk a földtörténeti korok, a tápláléklánc, az evolúció összefüggéseiről. Illés Péter rendíthetelenül próbálta látótávolságba csalni a fekete harkályt (technika segítségével). Amerre jártunk, sorra kaptuk a hasznos információkat, tanácsokat a természetről, a természet érzékeny egyensúlyáról és a természetvédelem fontosságáról. A hosszú emelkedő után végre leereszkedhettünk egy völgybe, ahol a Hétforrást találtuk. A forrást a hét vezérünkről nevezték el és állítólag a millenium évében, 1896-ban alakították ki. Délután a kis-mentorok és Csilla néni (önkéntesünk és fejlesztőnk) ismét idegen nyelvi órákat tartottak.

Pénteken a Páneurópai Piknik Emlékhelynél kezdtünk, A határnyitást és az odavezető eseményekről olvashattunk. Segített a történelmi ismereteinket helyreigazítani a sok fénykép, történet és tárgyak, amiket láthattunk és hallhattunk.

Fertőrákos következett ahol előbb fentről a Fertő látképét csodálhattuk meg, majd lentről megismerhettük a kőtömbök bányászatának történetét. Ellátogattunk, Fertő-Hanság Nemzeti Park központjába a Kócsag várba is. A kora délutáni órákba értünk Mexikópusztára egy kiállítást megtekinteni a környék élővilágáról. Kis idő múlva visszafelé indultunk, busszal leparkoltunk az út mellet és ürgéket figyelhettünk meg, ahogy-ki-ki dugták a fejüket a magas fűből. A nap végén az Esterházy kastély kertjében készítettünk csoportképet és indultunk szállásunk felé összepakolni mert a szombati napunk a búszúzásról és az indulásról szólt. Reméljük, hogy az utánunk érkező 7. osztályosok is ugyanilyen szépségű környezetben gyönyörködhetnek, mint amilyen nekünk megadatott a Kőszegi hegységben!

A tábor életképei a Galériában megtekinthetők.