Szülők Akadémiája Sárközy Andrea tanárnő, pályaorientációs trénerrel
Az elmúlt hétvégén Sárközy Andrea fejlesztőtanárt, pályaorientációs trénert, matematika tanárt láttuk vendégül a Nagybajomi Közösségi Házban. Andrea segíteni jött nekünk, mert elérkeztünk életünk egy nagyon fontos fordulópontjához, mégpedig a pályaválasztáshoz. A szombati foglalkozásunk a gyerekek e-mail címeinek regisztrálásával kezdődött az Orientify oldalon, majd a gyerekek egy pályaválasztási tesztet töltöttek ki. Amíg zajlott az önálló tesztkitöltés, addig a szülők egy továbbtanulásos előadáson, beszélgetésen hallgatták trénerünket.
Mik a félelmeink, merre tovább, gimnáziumba menjek vagy szakmát tanulni, hogyan lehetek sikeres? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kerestük válaszainkat. Ha mindenre nem is találtunk megoldást, de sok hasznos információ birtokában talán reálisabban láthatjuk a világot.
A napunk második részében egy igazán izgalmas dolog következett. A tehetségprofiltesztek kiértékelését néztük meg. A teszt az erősségeinkre fókuszált. Eszerint fantázia kategóriákba sorolt minket, mint például: Számmester, selfguru, közösségmágus, misszióhős, vizuáelme stb…Emellett szakma és képzésajánlatokat tett nekünk az aplikáció aszerint, hogy milyen sokféle kategóriába sorolt minket. Volt olyan, aki 5 féle szakmát, de volt olyan is, aki 25 féle szakmát kapott.
Mindegyik szakmát értékelni kellett (0-6 pontos skálán) két szempont szerint. Az egyik az volt, hogy mennyire lelkesít a szakma és mennyire elérhető most a tesztelő számára vagy mennyit kell még fejlődnie ahhoz, hogy elérhető közelségbe kerüljön.
A kapott értékeket a program egy tehetségmátrixba tette bele és osztályozta. Itt már nevesített és ajánlott szakmákat, részletesen kifejtve, hogy a választott munkát milyen munkakörnyezet jellemzi, milyen rokonszakmái vannak, milyen fizetések tartoznak hozzá, szakmához milyen felsőfokú, osztatlan és szakképzések tartoznak.
A legérdekesebb rész még hátra volt a napból. Mégpedig az, hogy egyik egyetemistánk, Győző Zalán ott volt velünk. Andi néni a gyerekekkel szemben leültette és kérdezte a középiskolás továbbtanulástól kezdődően egészen az egyetemi évekig bezárólag. 10-12 mondatonként Zalánt megállította a beszédben. A gyerekekkel értelmezte és kiragadta azokat a kulcsszavakat, amelyek a legtanulságosabbak voltak a történetben. Talán ez volt az a rész, amely bekeretezte a foglalkozást és olyan szempontokat nyitott fel, olyan dolgokra világított rá, amelyek a lényegtelenben elvesztek volna.
A továbbiakban is a továbbtanulás lesz a fókuszban a csoportunknál, mert hamarosan a középiskolai jelentkezéseké lesz a főszerep.