Mohács 500 Projekt

„A Mohács 500 projektünk keretein belül tanulmányi kirándulásra utaztunk Szigetvárra és Pécsre. Meglepetésünkre a vár előtt találkoztunk a nagybajomi csoportokkal, így a programok egy részét közösen tekintettük meg. Az első állomásunk a Szigetvári vár volt, ahol először egy tárlatvezető a vár történetét mutatta be, majd korabeli fegyverbemutatóra invitáltak minket, ahol a bátrabbak még ki is próbálhatták a harci eszközöket. A foglalkozás utolsó részében Szulejmán szultán életével és munkásságával ismerkedhettünk meg az interaktív kiállítás segítségével. A várlátogatás után egy helyi étteremben ebédeltünk, majd folytattuk utunkat Pécsre. A város törökkori emlékeinek megismerésében és a belváros bemutatásában nagy segítségünkre volt Gál András pécsi mentortársunk, aki érdekfeszítő történeteivel színesítette a kirándulás programját. A Dzsámiról érdekes információkhoz jutottunk, mely elmélyítette tudásunkat, melyet hasznosítani tudunk projektünk folytatásában. A nap gyorsan eltelt, mire felocsúdtunk már a buszon ültünk és hazafelé utaztunk.” Éles Annamária, mentor