Látogatás a Földalatti Vasúti Múzeumban
Pár napja volt a 125. évfordulója annak, hogy az első villamost forgalomba állították Budapesten, és mivel mindannyian naponta használjuk a budapesti tömegközlekedést, úgy döntöttünk, hogy december 3-án ellátogatunk a Földalatti Vasúti Múzeumba.
A kontinens első földalattijának emléket állító múzeum 1975-ben nyílt meg, majd a teljes földalatti vonal rekonstrukciója során 1996-ban megújult. A múzeum külön érdekessége, hogy a kiállítási hely maga is műszaki emlék: a millenniumi földalatti vasút egyik eredeti alagútszakasza, amelyet az 1955. évi vonalkiegyenesítés során iktattak ki a forgalomból. Tehát nem csak a múzeumban található kocsik, makettek, iratok és fényképek, hanem maguk a falak is egyedülálló történelmi atmoszférát teremtenek a budapesti belváros szívében. A múzeum előterében a belvárosi végállomás eredeti felirata: „Gizella tér” fogadja a látogatókat, eredeti Zsolnay csempeburkolaton. A kiállításon megtekinthető a földalatti vasút 3 kocsija, melyeket 1975-ben a nyitott födémrészen keresztül, daruval emeltek be a vágányokra. Ezen kívül tárgyi emlékek, eredeti dokumentumok, fényképek és makettek mutatják be a földalatti vasút történetét az építéstől napjainkig. A kiállítás záró részében a budapesti metróépítésekbe is betekintést nyerhetünk.
Mivel a kiállítás mindenkinek nagyon tetszett, elhatároztuk, hogy tavasszal kilátogatunk Szentendrére is, a Városi Tömegközlekedési Múzeumba, ahol még részletesebben, minden fővárosi tömegközlekedési eszköz történetét megismerhetjük.
Lévay Melitta, Kolonics Klaudia, György-Dávid Valentin, Kmett Dániel István