Kalandozások Európában- Szimbólumok
„Az idei tanév utolsó (május 27-28.) projektfoglalkozása a nemzeti szimbólumokra fókuszált. A tanult idegen nyelvet figyelembe véve egy németes és négy angolos nyelvi csoportot alakítottunk. A tanulók életkora és tudásszintje is vegyes volt, hogy a feladatok megoldásában mindenki megfelelően részt tudjon venni, illetve egymást segíthessék a lehető legjobb eredmény elérése érdekében.
A feladatokat blokkokba csoportosítottuk, amelyeken belül mindig volt valamilyen kreatív vagy rejtvény-szerű feladat is, az „iskolásabb” jellegű, inkább nyelvi felkészültséget mérő tesztek mellett. Igyekeztünk a tanulók digitális kompetenciáit is fejleszteni egy-egy Kahoot, illetve Quizziz feladatsor lejátszásával. A vizsgákon is előforduló témakörök – építészet, állatok, művészetek, gasztronómia – köré szerveződtek a feladatok, de mindig ügyeltünk a tanulás és a szórakozás arányára.
Olvastak a zászlók szimbolikájáról és elkészítették a csoportjuk zászlaját. Nyelvtani tesztet írtak a gall kakasról és só-liszt gyurmából megalkották a saját címerállatukat. Egy leírás alapján felismerték és tésztából megépítették a Pisai Ferde Tornyot. Népviseleteket párosítottak országokkal és papírbabákat öltöztettek saját tervezésű viseletbe. Megismerkedtek a valódi Mona Lisa élettörténetével és puzzle darabokból összeraktak egy mémet a sok vicces variáció közül. Lefordították a francia lecsó (ratatuille) receptjét és a címertan (heraldika) szabályainak megfelelően megrajzolták a saját jelképüket.
A fényképek tanúsága szerint a résztvevők tartalmasan, sok munkával, de mindenképpen vidáman és egymást segítve töltötték el a hétvége ennek szentelt idejét. Remélhetőleg szívesen emlékeznek majd vissza a tanultakra vagy éppen a vicces alkotásokra, amelyeket együtt készítettek.” Andókné Pörnecz Gabriella nyelvi fejlesztő
A projekt megvalósításának fotói a Galériában megtekinthetők.