Idegen nyelvi tábor – Crikvenica, Horvátország

Az idei évben is megrendezésre került a horvátországi idegen nyelvi tábor, melynek a tavalyihoz hasonlóan Crikvenica ad otthont.

A mai napon Nagybajomból indultunk Horvátországba. A késő délutáni érkezést követően a csapat többségének egy teljesen új élményt nyújtó szállodakomplexumban foglaltuk el a szállásunkat. Azok, akik tavaly is részt vettek ebben a táborban, régi barátként üdvözölték a lábukat hűsítve simogató tengert. Nyelvtanáraink – Peter Holly, Hamlin Zsuzsanna, Amber Woolam és Vidákovics István a tavalyi mintájára egy jégtörő feladattal készültek a parton: mindenki kapott egy kinyomtatott névsort és a nevek mellett egy üres rubrikát találtak. Most egyetlen kérdést kellett csak feltenni mindenkinek, de nem is ez volt a nehéz feladat, hanem hogy egy igazán érdekes, különleges tényt kellett elmesélnünk magunkról. Hiszem, hogy ez a feladat mindenki számára bebizonyította, hogy milyen sokszínűek, értékesek vagyunk mindannyian, és remélem, hogy megalapozta az egész tábor pozitív hangulatát.

A héten a rendszeres nyelvi projektfoglalkozásokon túl a kikapcsolódás; strandolás, hajókirándulás mellett a kulturális fejlesztésé a főszerep: el fogunk látogatni a Plitvicei-tavak festői nemzeti parkjába, illetve mélyebben is meg fogunk ismerkedni a minket vendégül látó település történelmével, helytörténeti értékeivel.

Gázsik László, ELTE, Angol nyelv és kultúra – történelem és állampolgári ismeretek tanára szak

Délelőttönként a gyerekek kiscsoportos idegen nyelvi foglalkozásokon vettek részt, ahol a fejlesztőtanárok forgószínpadszerűen foglalkoztak a csoportokkal és egyéniségeikkel mind sokszínűvé tették a tanulást. Délutánonként a gyerekek projektfoglalkozásáé, valamint a gazdagító programoké volt a főszerep: a tavalyi évhez hasonlóan a tengerparti kikapcsolódás mellett mindenki aktívan kivette a részét a Fenntartható Fejlődési Célok feldolgozásában és mindegyik csoport részéről egyedülálló, kreatív bemutatókat láthattunk a pénteki projektzárón.

A Plitvicei-tavak és a Krk-szigeti Vrbnik városa is visszavárt minket idén; az új csoportnak is hasonlóan lélegzetelállító élményben volt része a vízesésekkel tűzdelt, kristálytiszta tórendszerek melletti túrán. Vrbnik városa pedig továbbra is egy mesébe illő, középkori arculatát megőrző város, amely hangulatával és történelmével népszerű turistacélpont – és így számunkra is ugyanolyan vonzó volt. (Az oda s vissza vezető hajóútról nem is beszélve!)

A hét folyamán készült képeket a galériában tekinthetitek meg.

„A mai nap folyamán a délelőtti órákban továbbra is a tudásunkat bővítjük sürgető témák területén, a környezet-, és természetvédelemmel kapcsolatban. Mind németül, mind pedig angolul átbeszéljük a legfőbb kérdéseket, majd pedig együtt dolgozunk és ötletelünk az előttünk álló nagy feladathoz, a pénteki projektmunkához. Ebéd után Crikvenica szívébe látogattunk el, ahol az élet elevenen zajlik minden sarkon és a szűk utcák kanyargós erdejében. Játékos feladatunk keretén belül a központ nevezetes épületeit, szobrait látogattuk meg, amelyet kis-mentorunk, Gázsik Laci állított össze. A barangolás után jólesően tudtunk a parti sziklákra leheveredni, hogy megosszuk egymással élményeinket, megcsodáljuk az Adriai-tengert.” Pretz Jázmin, Kaposvár 2-es csoport

„A mai nap a Plitvice Nemzeti Parkban voltunk kirándulni. Egy körülbelül 6 km-es túrát tettünk meg, ami alatt minden pillanatban gyönyörű látvány vett körbe! Rengeteg tiszta vízű tó, fák, friss levegő és minden amire szükség van feltöltődni! Számomra óriási élmény volt, mivel egy új ország egyik Nemzeti Parkját, természetét ismerhettem meg. Jól esett egy fél napot természetben tölteni, főleg úgy, hogy a látvány feledtette az időt!” Pivó András, az Alapítvány erdélyi támogatottja

„A mai napon a játékok és a vidám napsütötte arcok voltak előtérben, ugyanis a bőséges reggelit egy társasjáték délelőtt követte, ahol a táborban készült angol társasjátékot is kipróbálhattuk. Mindenki kedvére válogathatott a játékok közt, amiknek szuper csapatépítő ereje volt. A délután folyamán vízre szálltunk, majd bevettük Krk szigetét, ahol Vrbniket fedeztük fel. Német nyelvű idegenvezetőnktől megtudhattuk, hogy minden út – ha nem is Rómába – de a Szent Margit templomba biztosan elvezet. A hőséget fagyival, majd újabb hajókázással próbáltuk leküzdeni. Fantasztikus hetet tudhatunk magunk mögött! Köszönünk mindent!” Vajda Milán, Nagybajom 2-es csoport