Mentori szemmel
Köszönjük MCC! Hálás vagyok, hogy egy kis bepillantást nyerhettem az MCC nagyon jó hangulatú, rendkívül igényesen összeállított, izgalmas témákat idéző tréningjébe.
Digitális bevándorlóként (e-tanulás, digitális pedagógia vizsgák jeles osztályzatával) persze, hogy izgalmas és érdekes téma a digitális lábnyom, a mai fiatalok digitális nyelvezetének megismerése (ha másért nem is, hogy ne érezzem magam megkövesedettnek vagy „digitális múmiának”…)
Hálás vagyok, hogy egy kis bepillantást nyerhettem az MCC nagyon jó hangulatú, rendkívül igényesen összeállított, izgalmas témákat idéző tréningjébe. S bár mentorként a képanyag elkészítésén serénykedhettem, ámulva hallgattam azt a digitális nyelvet,melyet a csoportom fiataljai minden nap használnak. Egészen kiművelődtem a „brb, gg” elnevezésekből, örömömre szolgált, hogy a nevetős jókedvű beszélgetésbe mély tartalmak, morális kérdések feszegetése is került. Örültem, hogy a kiválóan felkészült, nagyszerű előadót, dr Veszelszkí Ágit is meg tudták lepni a srácaink egyedi, új gondolatokkal, olyan megfogalmazásokkal, metaforákkal, amelyeknek komoly filozofikus tartalma van.
Tanulsága volt a hallottaknak, hogy a Neumann János találmányon szocializálódott generáció, az Y-ról Z-ről és már az alfáról elnevezett, egészen más nyelvi struktúrákban gondolkozik és használ, a közös nyelvet pedig meg kell tanulnom nekem is, hogy szót tudjunk érteni. Mindennapi munkámban pedig nagyon jól fogom hasznosítani a szófelhőt, az identitás diagrammot, a hallott érdekességeken kívül.
V. Sárközi Angéla, mentor
LOL – a digitális nyelvezet
A Mathias Corvinus Collegium által hirdetett pályázaton sikeresen vettünk részt, ezért meghívást kaptunk Budapestre január 24-én, egy tréningre, melynek igazán aktuális témája volt: a digitális kommunikáció. Manapság a legjobban elterjedt és legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook. Az itt megjelenő és a használók, vagyis a fiatal felhasználók speciális nyelvet használunk. Erről is szó esett, és megtudtuk a dialektus és a digilektus közti különbségeket, mindezt játékos módon. Megpróbáltunk csoportokra bontva érvelni amellett, hogy az interneten kötött barátságok, vajon valós barátságok-e. Dr Veszelszky Ágnes, az ELTE nemrégiben kinevezett adjunktusa megmutatta nekünk a szófelhőt is, ami egy házi dolgozat megírása során nagyon hasznos lehet. A saját tulajdonságainkról, köreinkről is beszélgettünk arról, hogy mitől vagyunk olyanok, amilyenek. Kornél identitásgrafikonjának elkészítése is nagyon izgalmas volt. Többször visszatértünk ahhoz a kérdéshez, hogy a digitális technika fejlődése milyen változásokat jelent nyelvünkre. Megtudtuk azt is mi az „én-márka”. A tréningen rengeteget tanultunk. Nagyon jól éreztük magunkat. Elgondolkodtató adatokat ismertünk meg az internetről, a megállíthatatlan digitális technika térhódításáról.
A tréning végén szó esett a mindannyiunkat érintő továbbtanulásról. Rövid időre ellátogattunk a Syma csarnokban rendezett Educatio kiállításra. Körbejártuk az egészet mindenki a saját érdeklődési területéről tudott érdeklődni. Az amúgy is csodálatos napunk végére is jutott a meglepetésekből, mert a kiállításon Csány Alapítványos társainkkal is találkoztunk véletlenül, akik lelkesen meséltek az egyetemista évekről.
Kaposvár 2-es csoport