Litván kaland

Múlt héten volt szerencsém eljutni Litvániába, ahol egy kedves barátomat látogattam meg, aki az ERASMUS keretein belül tölti ott a félévet. Amint leszállt a repülőgép Vilniusban, egy helyi étterem felé vettük az irányt. Út közben az első szembetűnő dolog az utcák rendezettsége volt: minden nagyon szellős és igényes. A főváros egy hangulatos kisváros benyomását keltette, rengeteg fa és zöldterület üdítette fel a szememet. Ezek egyébként az összes településre igazak, ahol megfordultunk.

Ami a helyi ételeket illeti, meglehetősen nehezek és olajosak. Őszintén mondom, nem tudtam megenni az első ebédemet, pedig mindent beleadtam. A fővárosban egy rövid városnézés után a tengerpart felé vettük az irányt, ugyanis egy biciklitúrát terveztünk a Balti-tenger mellett. Klaipédában (ami egy tengerparti kikötőváros) béreltünk kerékpárokat, és a part mentén kezdtük el az utat. Meglepetésemre a Balti-tenger partvidékének litván szakasza végig gyönyörű homokos volt, mintha valahol Közép-Amerikában lettünk volna. Az egyetlen különbség, hogy itt térdig mentem a vízbe, és már szaladtam is kifelé, olyan fagyos volt. A repülőgépem Vilniusból indult, így utolsó nap még visszautaztunk a fővárosba. Egy utolsó gyors városnézés után indult a repülőgépem haza. Örülök, hogy sikerült kijutnom Litvániába, illetve megismerni a helyi embereket és kultúrát.