Jövő Városa: Innovatív foglakozások Szegeden
A szegedi csoportok mozgalmas napokat tudhatnak maguk mögött. Az SZ2-es és SZ1-es csoportok közösen vágtak bele újabb tudományos projektjükbe.
„Elindítottuk az Edtech Magyarország szakmai irányításával a „Jövő városa” foglalkozás-sorozatot a Csányi Alapítvány Szegedi Tehetséggondozó Központjában. A program célja, hogy a résztvevők a mai városok problémáiból kiindulva, az alkotópedagógia módszertanára építve, megoldásokat találjanak a jövő kihívásaira. A tananyag segítségével a diákok várostervezési és -fejlesztési folyamatokban vesznek részt, ahol mindenkinek megvan a saját feladata és felelősségi területe. Az együttműködés elengedhetetlen, hiszen egy város megalkotása csak közös erőfeszítéssel sikerülhet.
Az első alkalommal a diákok arról beszélgettek, hogyan képzelik el a jövő városát különböző szempontok, például energetika és fenntarthatóság alapján. Ezt követően felelősség területeket választottak, majd szerepükhöz kapcsolódóan információkat gyűjtöttek, amelyhez az AI nyújtott segítséget. A foglalkozások során a résztvevők olyan modern eszközöket is használhatnak, mint a 3D nyomtató, a micro:bit mikrokontroller és a lézervágó, amelyekkel álmaik városát építhetik meg.
A „Jövő városa” projekt nemcsak a kreativitást és az együttműködést fejleszti, hanem a diákok technológiai ismereteit is bővíti. A program során szerzett tapasztalatok és tudás hozzájárulnak ahhoz, hogy a résztvevők magabiztosan nézzenek szembe a jövő kihívásaival, és aktívan részt vegyenek a fenntartható városok megteremtésében.”
Korosztálytól függetlenül, egymás gondolatait, ötleteit kiegészítve mindenki megtalálta a maga számára legérdekesebb feldolgozását a témánknak és tervezzük a következő alkalmak tematikáját, kihívásait.
Tar József fejlesztő, Mikics Péter mentor, Vidákovics István mentor
Az idei tanévben a kis csoport angol óráit igyekeztünk a Makers Red Box foglalkozások tematikájára építeni. Hogy a két tevékenység összhangban legyen, az angol óra projektjének neve a Jövő Városa (City of the Future), amelyben minden hónapban egy-egy olyan altémával foglalkozunk, amelyek a Jövő Városa projektben is előkerülnek, mint a gyerekek „felelősségterületei”.
Októberben a lakhatás tematikáját jártuk körbe, amely során az alapvető szókincs elsajátítása (A1-A2 szinten) mellett olyan kérdésekről is beszélgettünk, hogy milyen hatással van a technológia a házakra, hogyan lehet mindenki számára hozzáférhető, akadálymentes épületeket létrehozni, és hogy hogyan lehet gazdaságosabbá és zöldebbé tenni az építkezést a moduláris és a passzív házak segítségével.
A mostani hónap középpontjában a mezőgazdaság és az élelmiszer előállítása áll. Ennek során olyan témaköröket érintünk, mint a precíziós és az ökológiai gazdálkodás jellemzői, illetve a jövőben nagyobb figyelemhez jutó gazdálkodási formák, mint a hidropóniák, illetve a vertikális farmok.
Mindezek az érdekes témakörök segítenek abban, hogy a gyerekek ismereteinek bővítése mellett a témákhoz illeszkedő alapvető szókincsük is bővüljön. Emellett az órai tevékenységek során a nyelvi alapkészségeiket is úgy tudják fejleszteni, hogy közben a kreativitásukat is használni tudják. Az órai játékokat igyekszem úgy megtervezni és összeállítani, hogy a gyerekek minél több célnyelvi inputot kapjanak, valamint minél több lehetőségük legyen az angol nyelvi kommunikációra.
Benczúr Anna, szegedi 2-es csoport
Galéria: