Az én karanténtörténetem – Meséld el!
Most, hogy lassan vége a tanévnek és reméljük, már csak múlt időben beszélhetünk a karanténról, a Kaposvár 4-es csoport gyerekei azt a feladatot kapták Gombosné Szabó Sára fejlesztőtől, hogy meséljék el, hogyan élték meg ezt a különleges időszakot. Kaptak egy feladatsort, amiből kiválaszthatták, melyik mód áll hozzájuk legközelebb és ennek megfelelően mondhatták el a saját karanténsztorijukat. Mindenki nagyon lelkiismeretesen elkészítette a saját feladatát, itt most csak egy válogatást szeretnénk az elkészített alkotásokból bemutatni.
KARANTÉNSZTORI KÉPEKBEN. Készíts fotót (vagy keress képet) azokról a tárgyakról, amelyek számodra a legmeghatározóbbak voltak a karantén ideje alatt.
MESÉLD EL KÖNYVCÍMEKKEL. Írd le a saját karanténtörténetedet könyvcímekkel! Keress olyan könyveket, amelyeknek a címeiből összerakhatók az elmúlt hónapok történései, hangulatai.
MESÉLD EL FILMCÍMEKKEL! 5-6 film vagy címsorozat címe, ami visszaadja a karantén hangulatát, történéseit. Minden cím mellé egy linket is írj, ami a filmhez kapcsolódó ismertetőre mutat.
„Digitális oktatás – Kincs, ami nincs https://www.mafab.hu/movies/kincs-ami-nincs-45097.html
Tanulj tanári segítség nélkül (iskola) – Életre valók https://www.mafab.hu/movies/eletrevalok-10583.html
Azt mondták a tanárok, hogy nem kapunk több tanulni valót, mint az iskolába kapnánk -Blöff https://www.mafab.hu/movies/bloff-2280.html
Felkutatni a beadandókhoz az anyagokat – Némo nyomában https://www.mafab.hu/movies/nemo-nyomaban-43869.html
A házi feladatok sokasága – A bakancslista https://www.mafab.hu/movies/a-bakancslista-15442.html
Mikor a biosztanár azt írja, nincs elég jegyem, hogy lezárjon, de mégis -Vaklárma https://www.mafab.hu/movies/vaklarma-19578.html
Heti egy hosszú séta tesi helyett – Gyalog galopp https://www.mafab.hu/movies/gyalog-galopp-3637.html
Amikor minden házi le van adva – Csúcsformában https://www.mafab.hu/movies/csucsformaban-44410.html
Mikor elegünk van a sok leckéből – Fák jú, Tanár úr https://www.mafab.hu/movies/fack-ju-gohte-141984.html
Eljutni a boltba – Mission Impossible https://www.mafab.hu/movies/mission-impossible-6-274332.html
Amikor már nagyon nem bírtunk magunkkal – Dennis, a komisz https://www.mafab.hu/movies/dennis-a-komisz-46481.html
Digitális iskola – 10 dolog, amit utálok benned https://www.mafab.hu/movies/10-dolog-amit-utalok-benned-44902.html
Nem adtuk le időben a házit – A nagy balhé https://www.mafab.hu/movies/a-nagy-balhe-29516.html
Tavaszi szünet – Házibuli https://www.mafab.hu/movies/hazibuli-2414.html
Mikor 10 perc alatt kész vagyok a házikkal – Flash, a villám https://www.mafab.hu/movies/the-flash-256869.html
Kaptunk az alapítványtól adományt – A szállító https://www.mafab.hu/movies/a-szallito-12471.html
Eldugott nasit találtunk – A család kicsi kincse https://www.mafab.hu/movies/a-csalad-kicsi-kincse-3665.html ” (Radó Barnabás)
KÉSZÍTS ZENEI LEJÁTSZÁSI LISTÁT A TÉMÁBAN. Elég, ha 5-6 zeneszám címét és előadóját összeírod, de ha külföldi előadókat találsz, a címek jelentését magyarul is le kell írnod!
AZ ÉN KARANTÉNFILMEM. Találj ki egy pár perces jelenetet, ami legjobban bemutatja az otthon töltött idő tartalmát, hangulatát, az iskolai munka nehézségeit, örömeit. Készíts ebből egy rövid filmet.
Kovács Eszter – Az én karanténfilmem
Sármány Enikő – Az én karanténfilmem
EZT TETTEM AZ EGÉSZSÉGEM VÉDELMÉBEN. Itt természetesen nem kizárólag a vírusmegelőzésre gondolok, de arra is. Érdekes lehet, hogy figyeltél-e a helyes táplálkozásra, mozgásra, tudtál-e friss levegőre menni, hogy vigyáztál-e a hozzátartozóidra, stb.
Tallián Róbert – Ezt tettem az egészségem védelmében
EZT OLVASTAM A KARANTÉN ALATT, AJÁNLOM NEKTEK IS! Írj egy rövid könyvismertetőt arról a könyvről, amit az otthon töltött idő alatt olvastál, vagy elkezdtél olvasni.
„Cressida Cowell : Így neveld a sárkányodat (III. Jarákoló Hablaty Harald)
Ezt a könyvet többször is elkezdtem olvasni, de valahol mindig kiesett a könyvjelző és elölről kellett kezdenem olvasni. A karantén idején kedvet kaptam hozzá, hogy kiolvassam teljesen. A könyvet lehet élvezni az olvasás közben, mivel olyan vicces nevek vannak és a benne lévő képek is olykor megnevettetek. A könyv nagyon jó, annak ajánlom, aki szereti a misztikus lényekről szóló történeteket. A könyv elején egy kis térkép található, amin látszik, hogy a történet 3 szigeten játszódik: Hibbant sziget, Mócsingsziget és az északi sziget (nincs teljesen biztos neve). Én azért ezt olvastam, mert ismertem a filmet és tudtam, hogy ez is jó lesz. Maga a könyv borító is azt árulja el, hogy egy jó könyv, és elég sok képet is tartalmaz.” (Vincze Dániel)
EZT A FILMET LÁTTAM A KARANTÉN ALATT, AJÁNLOM NEKTEK IS! Írj egy rövid ismertetőt arról a filmről, amelyik az otthon töltött idő alatt legjobban tetszett neked. Írd le, hogy miről szól, ki készítette a filmet, kik játsszák a főbb szerepeket, és főként, hogy miért ajánlanád másoknak is.
„Én a karantén alatt rengeteg filmet megnéztem. Közülük a kedvencem a Marvel filmek voltak, ami már tavaly nyáron felkeltette a figyelmemet. A Marvel eddig összesen 22 filmet és négy sorozatot tartalmaz. A filmekből az összeset láttam, sorozatokból pedig egyet, a Carter ügynököt, ami személyes kedvencemmé vált a 2 évad alatt. A történet az 1940-es években játszódik, miután Amerika Kapitány gépe az Atlanti-óceánba zuhan. A főszereplő Peggy, Steve (Amerika kapitány) szerelme az STT-hez megy dolgozni, ahol különféle rejtélyeket kell megoldania. Nagyon szeretem, mert ebben a korban nem ismerték el a nőket, pedig igenis voltak kiváló nők, akik kitűntek a férfiak mögül tehetségükkel. Peggy is egy ilyen ember.
Na de vissza a filmekhez, a jól megismert Amerika Kapitány (Chris Evans), Vasember (Robert Downey Junior) és Thor (Chris Hemsworth), az ikonikus trió játssza a főszerepet, de mellettük még rengeteg szereplőt tudnék felsorolni. Őket nevezzük, sőt magukat is Bosszúállóknak nevezik. Minden filmnek van főgonosza, egy (vagy több) jófiúja, és mégis mindegyik más és más. Van egy „legfőbb” gonosz, az őrült titán, Thanos, aki a hat végtelen kő (tér, idő, valóság, elme, lélek és hatalom kő) segítségével el akarja pusztítani az univerzum felét, hogy fenntartsa az egyensúlyt. Vajon sikerül neki?
Egyik kedvencem a Thor harmadik része, a Ragnarök. Ezt megelőző filmben, Thor testvére Loki meghal, ami most kiderül, hogy csak megjátszotta. Asgard, vagyis az Északi népek legendáiból megismer istenek népének végzete a Ragnarök közeledik, ezért Thor elindul hogy megállítsa, de kisebb gondokba bonyolódik. Az elveszett és megtalált emberek bolygójára, Xandarra kerül, ahonnan nincs kiút. Szervez egy csapatot, a Bosszuvágyókat, azaz Thort, Valkűrt, valamint Hulkot. Sikerült kijutniuk, de Thor ráébred arra, hogy nem akadályozhatja meg Asgard végzetét, hanem elő kell idéznie. A nép bolygója megsemmisül és egy űrhajóra menekülnek.
Másik kedvencem az Amerika Kapitány, a tél katonája. Röviden, még jó sok filmmel ezelőtt kiderült, hogy Steve az Atlanti-óceánban hibernálódott a jégben egy háború végén. Barátját Buckyt, katonai ereje miatt szintén lefagyasztják, hogy később még nagyobb pusztításokat végezzen. Ezalatt emlékeit elveszti, és Amerika Kapitányra és csapatára támad. Később a Polgárháború című filmben emlékeit visszanyeri és a jó oldalra áll.
Még sok kedvencem van (végül is mindegyiket nagyon szeretem 😊), de nem lövöm le a poént, nézzétek meg, ha kedvet kaptatok! Én nagyon tudom ajánlani, mert nem tündérmese, mégsem horrorfilm. Ha el szeretnétek kezdeni, ajánlom, hogy ún. kronológiai sorrendbe nézzétek. így tulajdonképpen időrendbe nézitek és nem gabalyodik össze az idővonal. Ezt a sorrendet az alábbi honlapon találjátok: https://filmsomnia.hu/marvel-maratont-tartanal/ ” (Kovács-Nagy Sarolta)
A LEGJOBB ISKOLAI FELADAT, AMIT OTTHONRA KAPTAM. Sok tanártól kaptatok különböző feladatokat. Írd le, melyiket tartottad a legérdekesebbnek vagy leghasznosabbnak, és miért.
„Természetismeretből kaptunk egy érdekes feladatot. Sok érdekes hasznos és kreatív feladatom volt, de nekem ez tetszett a legjobban. A feladat az volt, hogy készítsünk egy plakátot a káros szenvedélyekkel kapcsolatban. Ez a feladat nekem azért tetszett, mert nem volt olyan kötött, és ami ebben a témakörben tetszett, bármiről lehetett írni. Szerintem ez a feladat azért jó, mert kicsit játékos volt: miközben rajzoltam a plakátot, kikapcsolódtam.
Ez a szerintem nagyon jó feladat, hiszen felhívja az emberek figyelmét a káros szokásokra és a káros hatásaira. Miközben csináltam, többet tudtam meg ezekről a szokásokról. Nem volt nehéz feladat, de a saját véleményedet írhattad le és te magad rajzoltad meg és szerintem ezért egy jó feladat, mert látszik benne a munkánk. Nagyon élveztem csinálni a feladatot.” (Bodor Eszter)
AMIT MAGAMMAL VINNÉK A KARANTÉNBÓL. Írj egy egyoldalas fogalmazást arról, hogy élted meg a karanténban töltött hónapokat. Mennyire tartottad be szigorúan a szabályokat, hogy tartottad a kapcsolatot a távolabbi családtagokkal, barátokkal, milyen volt az iskolai életed. Milyen eszközökkel oldottad meg a távoktatást, mennyire volt nehéz vagy könnyű.
„ Hogy mit vinnék magammal a karanténból? Azt a tapasztalatot, amit szereztem. Ez a tapasztalat, pedig nem más, minthogy becsüljem meg azt, hogy iskolába járhatok és becsüljem meg a tanárainkat is, akik a tanulásban segítenek nekünk és megkönnyítik azt nekünk. Szóval, amikor újra lehet majd suliba menni, meg fogom becsülni a munkájukat, és ezentúl jobban fogok figyelni minden órán rájuk.” (Kozma László)
Nem volt könnyű időszak, de lassan vége és már nagyon várjuk a táborokat, illetve a szeptembert is, hogy ismét együtt lehessünk!
Halász Marianna, mentor, Kaposvár 4-es csoport