Gólyatábor Sarlóspusztán
„A Csányi Alapítvány legifjabb tagjai csodálatos 7 napot tölthettek Sarlóspusztán. A tábor elsődleges célja a csoportok összekovácsolódása volt. Izgalmas, sokszínű programokkal kínáltuk meg a gyerekeket. A drámafoglalkozások, a tanulásmódszertan tréning alapjainak megismerése, valamint a Léghajó Program (elsősegélynyújtó tanfolyam) elsajátítása mellett színes szabadidős programok biztosították a tábor kiváló hangulatát. A csapat részt vehetett Pusztaolimpián, kipróbálhatta a légpuskalövészetet és az íjászatot, illetve lovaskocsikon megtekinthettük a vadaspark csodálatos állat- és növényvilágát. Késő délutánonként lehetőség volt a gyerekek és felnőttek számára egyaránt, hogy kedvenc sportjának hódolhasson, így gyorsan megtelt a focipálya, a medence vagy a tollas és ping-pong asztal környéke. Szabó Roland mentortársamnak köszönhetően a gyerekek kipróbálhatták az élményfestést. Mozgalmas, gyönyörű emlékekkel teli hetet töltöttek együtt a „kisgólyák”. A tábor sikeres lebonyolításáért köszönet Szabó Roland mentortársamnak, Vida Zsuzsanna és Papp Zoltán drámatanároknak, Szabóné André Piroska tanulásmódszertan oktatónak, Majoros Ivett, Gál Dorina, Pap Virág, Tarnay Ákos és Csontos Mihály kis-mentoroknak”. Bálint- Orsós Andrea táborvezető mentor
Köszönjük a Csányi Alapítványnak a feledhetetlen élményekkel teli tábort!
A tábor életképei a GALÉRIÁBAN tekinthetők meg.
Így láttuk mi….
„Miről szólhatnának az első drámaórák egy gólyatáborban, mint az ismerkedésről. Megkerestük, hogy mi a közös bennünk, rácsodálkozhattunk arra, hogy ki miben különleges. Az ismeretlentől való félelem nagyon gyorsan oldódott, megtanultunk figyelni egymásra, próbára tettük a gyorsaságunkat, megfigyelőképességünket. Egy-egy játékban megtapasztalhattuk, hogy rábízhatjuk magunkat a társunkra, az együttműködést igénylő feladatokban is mindig volt, aki a csoport élére állt, elindította a közös ötletelést. A nagybajomi és a pécsi csoporttal is könnyű dolga volt a drámatanárnak, mert mindenki 100%-ban jelen volt, és öröm volt megtapasztalni, ahogy a legifjabb csányisok is átadják magukat az együttlét és a közös játék örömének.” Vida Zsuzsanna drámatanár
„A gólyatábor programjának elmaradhatatlan része a tanulásmódszertan modul. Alapítványunk az első pillanattól kiemelt figyelmet fordít a közösségépítésre, gazdagító élményekre, a képességek feltárására, az önismeretre és nem utolsó sorban a hatékony ismeretszerzés módszereinek megismertetésére is. Ahhoz, hogy a támogatott diákjaink boldog, sikeres felnőttekké váljanak az Alapítványtól nagyon sok irányú tudatosan felépített rendszerű támogatást és fejlesztést kapnak a kezdetektől a munkába állás pillanatáig. A tanulásmódszertan modulon belül nem csak hasznos tanulási módszerekkel ismerkedhetnek meg, hanem fejlesszük a figyelmet, az empátiát, a beszédtechnikát, a szövegértést, a kreativitást, az önfegyelmet, a memóriát, valamint relaxációstechnikákkal is megismerkednek az újonnan beválogatott diákok, de a legnagyobb hangsúlyt a csoportmunkában való aktív közreműködésre fektetjük. A gólyatáborban megkezdett tanulásmódszertan tanfolyamot a közösségi házakban folytatjuk a tanév folyamán. Tapasztalatom szerint a gyerekek nyitottak voltak az új ismeretkere, a feladatokba könnyen bevonhatók voltak, az órák jó hangulatúak voltak, ezért mindannyian várjuk a közös munka folytatását!” Szabóné André Piroska, tanulásmódszertan oktató
„Számomra nagyon fontos volt ez a tábor kismentori munka szempontjából. Már évek óta epekedve vártam, hogy kipróbálhassam magam ebben a szerepkörben is. Ebből kifolyólag már elég régóta gyűjtögettem az ötleteimet, hogy milyen szuper feladatokkal, játékokkal tudnám ezt a tábort még színesebbé varázsolni. Mivel engem nagyon érdekelnek a sportok, testnevelésből érettségiztem és ezen a szakon is szeretnék továbbtanulni, ezért egyértelmű volt, hogy a reggeli tornák megszervezése az én reszortom lesz. Igyekeztem nemcsak hatékony, jótékony, de a gyerekek számára élvezetes gyakorlatokat beépíteni a mindennapos reggeli rutinba. A kismentori feladatainkat tökéletes csapatként hajtottuk végre a társaimmal, mindig tudtuk kinek hova kell mennie, ki mit csinál,így a abszolút a mentorok segítségére lehettünk. A gyermekkel az egész tábor alatt igyekeztem bizalmi viszonyt kialakítani, és úgy gondolom, hogy ez sikerült is, hiszen nem egyszer kerestek fel, hogy megosszák a mentoron túl velem is a gondjuk, bajukat vagy gondolataikat. Sokat beszélgettem a gyerekkel együtt és külön-külön is, igyekeztem ezzel is a mentor segítségére lenni. Ezenkívül a legtöbb játékba, programon én is részt vettem, így pedig egészen sikerült beépülnöm az “újoncok” kiscsányisok közé. Együtt fociztam velük esténként, bementem hozzájuk a medencébe, és persze nem is beszélve a közös társasozásokról. A tábor végére már nem úgy tekintettek rám, mint egy idegen felnőttre, hanem egy bizalmas társra, aki a barátjuk. Ezt nem egyszer mondták nekem a gyerekek, így bátran állíthatom, hogy rengeteg új barátra tehettem én is szert. Nagyon jó érzéssel töltött el, hogy a mentoron túl én is lehetek egy biztos pont számukra. Remélem az alapítványnak köszönhetően még jó sokszor bújhatok a kismentori szerepkörbe, hiszen ez egy fantasztikus és hálás feladat, mert nemcsak a mentorok munkáját tudom segíteni, de a gyermekek javát is szolgálhatom. Köszönöm a lehetőséget!” Majoros Ivett, Pécs 3-as csoport
„Részt vettem a legújabb „Csányisok” gólyatáborában Sarlóspusztán. Izgalmas volt segíteni mentorom munkáját és egy kicsit újra átélni a saját gólyatáboromat. A dráma- és tanulásmódszertan órákon csomó képet készítettem, hogy tudjanak majd választani később a portfólióvédésükön. Emellett segédkeztünk a lövészeten és íjászaton, kísértük a csapatokat a pusztaolimpián és vigyáztunk a fürdőzőkre. A hét során rengeteg izgalmas programot szerveztünk a kicsiknek. Voltak köztük csapatépítő játékok, számháború, activity és keresztrejtvény is. Esténként előkerült az Uno és a Solo kártyajáték is. Szoftverfejlesztő szeretnék lenni és szabadidőmben is gyakran foglalkozok programozással. Készítettem egy mobil alkalmazást is a táborozóknak. Ennek segítségével egy játék részesei lehettek. QR kódokat kellett beolvasniuk és ha az előre elkészített kódokat olvasták be, akkor megjelent egy feladat. Remélem élvezték a kicsik és talán a következő gólyatáborokban is hasznát tudják majd venni az alkalmazásnak.” Csontos Mihály, Nagybajom 3-as csoport
„Az elmúlt héten egy szuper Gólyatáborban vehettem részt, mint kismentor. Társaimmal rengeteg ismerkedős és sportos játékot játszottunk a kicsikkel. Jó volt látni, hogy még a hét elején a kicsit megszeppenve, egymástól távolságot tartó csapatból, hogy lett a tábor végére egy összetartó erős közösség. Sok egyéb program közt számháborúztam, fociztam és medencéztem a gyerkőcökkel. A csomó játék mellett természetesen más egyéb feladatokat is végeztem például kísértem őket a programok helyszínére, felügyeltem éjszaka.” Tarnay Ákos Pécs 3-as csoport
„Július végén elérkezett a várva várt nap, megkezdődött a sarlóspusztai gólyatábor. Lelkesen készültem a táborra, nagyon vártam, hogy megismerhessem a számomra akkor még idegen gyerekeket. A terep ismerős volt számomra, ugyanis rengeteg élménnyel gazdagodtam én is ezen a helyen. Már a második nap éreztem, hogy jól be tudtam illeszkedni a gyerekek közé. Sok közös programot csináltunk, rengeteg kislány haját befonhattam. A szabad programok alatt is igyekeztem mindig elvegyülni a fiúk és a lányok között egyaránt, sokat beszélgettünk és játszottunk is. Az esti kis-mentorok által tartott gazdagító program által én is sok csapatjátékot megismerhettem a társaimtól, amiket majd a későbbiekben kamatoztathatok más körökben is. Az utolsó napokban a reggeli torna felelőse is én voltam, amit nagyon élveztem. A járványhelyzet miatt régóta nem volt testnevelés órám, így jót tett nekem, hogy a reggeleket így indíthattam. Remélem lesz majd még lehetőségem ezzel a nagy csapattal táborozni.” Gál Dorina Nagybajom 3-as csoport
„Ebben az évben kismentori munkát végeztem a Nagybajom illetve Pécs 3- as csoportnál a Gólyatáborban. Számomra fontos volt, hogy több csapatépítő foglalkozást csináljak számukra, hiszen így könnyebben megismerhették egymást. Ezt egy dráma óra keretein belül valósíthattam meg, emellett pedig játszottunk „székfoglalósdit” és „Simon mondját” és egyéb érdekes játékot. A számukra már ismert játékok mellett igyekeztem a koncentrációs képességüket fejleszteni labdajátékokkal. A nap további részeiben mindig ügyeltem arra, hogy mindenki megjelenjen időben a foglalkozásokon. Az étkezéseken a nagybajomi lányok asztalánál foglaltam helyet, hogy jobban megismerhessem őket és kialakíthassak egy közelebbi kapcsolatot. Tervem összejött, hiszen szabadidejükben sokszor kerestek fel, hogy beszélgessünk vagy, hogy unozzunk egy jót. A medencénél a hét második felénél voltam aktív tagja a társaságnak, ahol a pécsiekkel ismerkedtem/játszottam. Az este folyamán kismentor társaim segítségével kísértük a szobájukba a táborozókat és beszélgettünk velük az eltelt napról. Úgy gondolom, hogy mindig számíthattak rám a gyerekek és minden felmerülő problémát közösen meg tudtunk oldani.” Pap Virág Nagybajom 3-as csoport
„Sarlóspusztára érkezve szép szállásra kerültünk. Nagyon jól éreztem magam a táborban, mert sok mindent lehetett csinálni. Különösen tetszettek a változatos programok: élményfestés, számháború, drámafoglalkozás, íjászat, lovaskocsikázás… . Jó lehetőséget adott a medencézés a kikapcsolódásra. Minden program nagyon szuper volt. Az esti kártyázások vidáman teltek, amit a finom lilahagymás zsíros kenyér kísért. Örülök, hogy társaimmal tölthettem e csodálatos hetet. Köszönök mindent! 🙂 ” Stefán Emma, Pécs 3-as csoport
„Nagyon jó volt a tábor, imádtam! Jó érzés volt a csobbanás. Végre láthattam a Kiskunságot, amiről eddig csak tanultam. Nagyon jó volt íjászkodni és légpuskázni! Tetszett a dráma és a tanulásmódszertan óra is. Észrevettem, hogy csapatmunkában nagyon jól tudunk dolgozni!” Matakovics Tamara, Pécs 3-as csoport