FLOW természettudományos projekt – Pécsi Közösségi Ház
A mindennapi tudomány dimenzió a diákok életében előforduló olyan természettudományos jelenségeket foglalt magába, amelyek magyarázatához kísérleteken keresztül, megtapasztalás útján juthattak el a pécsi diákok. A projekt tematikáját egy közös szálra, a DNS molekulára fűztük fel. Egy rövid érzékenyítő előadással indítottuk a programot február második hétvégéjén, amely során a diákokkal közösen arra kerestük a magyarázatot, miért is van szükség a természettudományokra. Olyan eseményeket, természeti katasztrófákat, megbetegedéseket emeltünk ki a jelenből és a közelmúltból, amelyek kialakulása pontos és a gyakorlatban alkalmazott természettudományos tudással megelőzhető lett volna. Ezt követően a DNS molekula szerkezetét, tudománytörténeti jelentőségét tártuk fel. Kapcsolatot kerestünk az alma, az informatikai eszközök és a daganatos betegségek gyógyítása között. A bevezetést követően öt fős csoportokban dolgoztunk. Öt helyszínen alakítottuk ki „kísérleti” állomásokat, ahol a 11. évfolyamos segítő diákok vezetésével, feladatlapon található instrukciók segítségével kellett a kísérleteket megoldani és eredményeiket rögzíteni. Egy hatodik helyszínen három diák nekilátott a DNS molekula megkomponálásának, megszólaltatták az inzulin molekulát kódoló DNS szakaszt. Köszönjük Dénes Eszter tanárnőnek a rendkívül izgalmas és tartalmas foglalkozásokat. Pécsi csoportok