Elemző, alkotó, közösségi, megvalósító?

Elemző, alkotó, közösségi, megvalósító?

Április 11-én a Szeged 3-as csoport fiataljai és szülei abból az alkalomból gyűltek össze, hogy részt vegyenek az idei első Szülők Akadémiája rendezvényen. Vendégeink a Bonafarm cégcsoporttól érkeztek Pécsről, akik egy nagyon izgalmas és interaktív előadást és beszélgetést tartottak a pályaismerettel kapcsolatban. Tavaly az iskolaválasztás miatt a pályaorientációt céloztuk meg, idén pedig az egyes ágazatokban fellelhető munkakörökkel ismerkedtünk, illetve azzal, hogy az egyes pozíciók betöltéséhez milyen végzettségre van szükség. Lehetőségek tárházából válogathatnak azok, akik ilyen elképzelésekben gondolkodnak.

Az előkészületekben segítségemre voltak az egyetemisták, így frissen sütött csokis finomságokkal és szendvicsekkel tettük tele az asztalt.

A résztvevők felléptek egy felületre, ahol előre elgondolt kérdésekre válaszolhattak, melyek eredménye azonnal megjelent a kivetített felületen. Megtippeltük, hány munkavállaló dolgozik a Bonafarm cégcsoportnál, mely ágazatokban van jelen, ki mire asszociál a pályaválasztás szó kapcsán. Majd megtekintettük a Bonafarm image filmjét, mely bemutatja a konkrét munkaterületeket és -fázisokat.

A trénerek ezek után két részre osztották a csapatot, a szülők külön beszélgettek arról, hogy mi a támogató attitűd a fiatalok mellett, amikor döntéshelyzetben vannak. A végén született egy lista, mely a követendő, illetve a kerülendő viselkedésformákat tartalmazza. E közben a fiatalok kitöltötték a Holland-féle érdeklődési irányok kérdőívet, melyből megtudták elemző, alkotó, közösségi, szervező vagy megvalósító kategóriába tartoznak-e. A különböző érdeklődések, más-más kapcsolódó pályaköröket vetnek fel, mely mentén érdemes elgondolkodni a jövőn.

Nagyon hálásak vagyunk Juditnak és Szimonettának a ránk szabott, módszertanilag remekül kivitelezett programért.

 

Novák Gyöngyi, mentor Sz3