Angol nyelvi tábor Bournemouth-ban

Június utolsó vasárnapját az Alapítvány ötvennégy fiatalja biztosan nagy izgalommal várta: elhagytuk az „öreg kontinenst” és útnak indultunk Nagy-Britanniába!

A most nyolcadik osztályt végzett jászsági és szentesi csoportok első idegennyelvi táborukban vesznek részt, s egy hétig a dél-angliai Bournemouth nyelviskolájában tanulhatják az angolt, élvezhetik a tengerparti város élményeit, csodálhatják meg látnivalóit. Hozzájuk az alapítványi angol nyelvi versenyben kimagasló teljesítményt nyújtott felsőbb évfolyamosok és erdélyi társaink csatlakoztak.

Az első nap az izgalomról szólt. A kicsik közül még senki sem utazott repülőgéppel és külföldön sem jártak sokan. Utazásunk kellemes volt, bár okozott meglepetést a gép rázkódása, amikor egy szeles zónán haladtunk át. Izgalmaink landolás után sem értek véget: miután mindenki szerencsésen és épen megtalálta bőröndjeit, busszal Bournemouth felé vettük az irányt a Heathrow reptérről. Egyenesen a nyelviskolához hajtottunk, ahol a nyelviskola igazgatónője már várt minket és sorban érkeztek azok a szülők is, akik üdvözölték a gyerekeket, majd családjaikhoz szállították őket, hogy náluk töltsék az előttük álló hetet. Ez izgatta leginkább a kicsiket! Az első este mindenhol az ismerkedésről szólt. Átadtuk a családoknak ajándékainkat, majd mindenhol beszélgetések kezdődtek, de olyan házigazdák is akadtak, akik egyből a környék megismertetésére indultak a gyerekekkel. Az otthoni nyári hőség után jól is esik szabadban lenni a kellemes, nálunk inkább tavaszra jellemző hőmérsékletben. Mindenki közel lakik az iskolához és a tengerparthoz, így egy kis helyismerettel könnyen elboldogulnak a városrészben. Mindannyian bízunk benne, hogy az anyanyelvi környezet és az intenzív nyelvi képzés sokat fog segíteni a gyerekeknek nyelvvizsgájuk minél hamarabbi megszerzéséhez! -Kovács Sándor mentor, Szentes 1. csoport

A hétfői programunk úgy kezdődött, hogy 8:30-ra mindenki megérkezett a sulihoz majd 2 csoportra lettünk bontva. Az egyik fele elment a tanórára a másik fele pedig lement a tengerpartra ahol lehetett játszani, sétálni, bele menni a vízbe, mindenki nagyon jól érezte magát. Délben megérkezett az ebédünk, utána pedig cseréltünk a többiekkel. Akik reggel tanultak ők elmentek a tengerpartra, akik pedig reggel lent voltak, ők meg mentek tanulni. A tanóra első felében volt lehetőségünk megismerni a többi csoporttársunkat, illetve játékos feladatokat csináltunk amivel fejlesszük a tudásunkat. Az utolsó részben pedig elkezdtük az egész hetes projektet, amit péntekre be kell majd fejeznünk. Miután végeztünk az órával mindenki haza ment a családjához, ahol volt ideje elkészülni és megvacsorázni, mert este elsétáltunk fagyizni. Később szabad program volt, el lehetett menni bármerre de csak addig ameddig a család engedett minket. Ilyen mozgalmas nap után fáradtan tértünk haza-Madarasi Viktória Jászság 1, Vadász Gabriella Szentes 2.

A keddi napon Mudeford Quay-ben voltunk rákokat fogni, a Bournemonth School of English-el, akik megtanítottak a mesterség fortélyaira. Azonban az összes próbálkozásunk kudarcot vallot: kevés rák akadt a horogra és az időjárás sem könnyítette a dolgunkat. Mindezek ellenére, kifejezetten élveztük a programot és az együtt töltött időt. Ezután beültünk az ottani kávézóba egy forrócsokira, amíg vártuk a buszt. Délután az angol órák után lementünk a strandra s’more’s-t sütni, aminek pillecukor az alapja. Emellett valaki röplabdázott vagy közel merészkedett a tengerhez. Megismerkedtünk a spanyol csoporttal is, akikkel együtt töltjük a délelőtti programokat és a tanórákat is.-Nagy Balázs Szentes 2, Laurinyecz Márkó Szeged 3.

A következő napon a sulinál elosztottak minket 2 csoportba és míg az egyik fele elindult, a többiek figyelemjátékokat játszottak. Mikor odaértünk a Moors valley country parkba elkezdtük a kis túránkat, mely tartalmazott büfézést és játszóterezést is.

Ebéd után mindenki elvonult az órákra, ahol többek közt a beszédkészséget és a  nyelvtant fejlesztjük. Este felé elmentünk bowlingozni, ahol kipróbálhattuk a terem többi játékát is. Nagy élmény volt és klassz, hogy akkora volt a hely, hogy mindenkinek jutott elegendő pálya. -Németh Henrietta Jászság 1, Horváth Vanda, Szentes 1. csoport

Csütörtökön egy másik tengerparti szakaszra kirándultunk, ahol egy fennsíkra kapaszkodhatott fel, akinek kedve volt, a többiek addig is sportoltak a parton. A tanóráink és az ebédszünet előtt még volt idő arra, hogy egy iszonyú nagy fagyit együnk. Este hatalmas bulit csaptunk a spanyol gyerekekkel, mert a nyelviskola aznapra karaoke partit rendezett. A mentorok pedig minderre „büfét” is biztosítottak, rengeteg gyümölccsel leptek meg minket, de volt mini partigrill kolbász is. Vidáman telt el a nap! -Fehér Kitti Szentes 1. csoport

A pénteki napunk igazán angliai hangulatú volt, mivel egész nap többször is esett az eső és be volt borulva, de ennek ellenére is jól tudtuk érezni magunkat. Reggel szokásosan külön váltunk, az egyik csoportnak angol órája volt a másik pedig elindult a teniszpályára. A rossz időjárás ellenére is mindenki aktívan részt vett a programokon. Ezután váltottuk egymást. Az utolsó órák még jobb hangulatban teltek, mindenki aktívan részt vett és a tanárok próbáltak játékosabb feladatokkal készülni, tekintettel az utolsó napra. Mindenki sikerélményekkel gazdagodhatott. Este pedig szabadon választhatott program volt: akadtak, akik közösen töltötték az estét, mások csapatokba verődtek, várost néztek, vásároltak, mindenki talált magának elfoglaltságot. Ez egy remek lehetőség volt arra, hogy a saját szempontjából fedezze fel a várost. Sok mindenki készült a következő napra amikor is Londonba utazunk. -Kovács Hanna, Jászság 4.

Szombaton egy izgalmas kirándulást tettünk Londonba. Az út körülbelül 2,5 órát vett igénybe, de a látványosságok és a város pezsgő élete minden percet megért, még a délelőtti eső ellenére is. Első állomásunk a Buckingham-palota volt, ahol lenyűgözött bennünket a királyi rezidencia pompája. A palota előtti tér tele volt turistákkal, akik hozzánk hasonlóan gyönyörködtek a látványban. Elmentünk a Big Benhez is, amely a Westminster-palota híres óratornya. A hatalmas torony és az ikonikus óra lenyűgöző volt. Az ebédidőt a népszerű Five Guys étteremben töltöttük, ahol finom hamburgereket és sült krumplit fogyasztottunk, s közben a Nap is kisütött. A gyors kiszolgálás és az ízletes ételek után újult erővel vágtunk neki a délutánnak. Ebéd után szabadprogram következett, így mindenki kedvére fedezhette fel London további nevezetességeit vagy élvezhette a város hangulatát. Majd ezután elindultunk haza, és mindenki felkészült a vasárnapi hazaútra. -Horváth Anna Jászság 1, Madarasi Tétény, Tálas Péter Jászság 2.

A londoni kalandok után nem maradt más hátra, mint az esti összepakolás, hiszan vasárnap hajnalban indult a csapat a repülőtérre. A csapat fáradtan, de nyelvtudásában gazdagodva és élményekkel telve ért haza.