Drámakonferencia Veszprémben
Október első hétvégéjén a Pannon Egyetem MFTK Irodalom- és Kultúratudományi Intézet Színháztudományi Intézeti Tanszéke műhelytalálkozót szervezett “Drámapedagógia a közoktatásban II.” címmel Veszprémben.
A Pannon Egyetem volt hallgatójaként kaptam meghívást, hogy drámatanáraként a Csányi Alapítványban folyó drámapedagógiai munkáról az érdeklődő egyetemi tanároknak, drámapedagógusoknak, egyetemi hallgatóknak beszéljek. Az egy órára tervezett bemutatóban elmélet és gyakorlat egyaránt helyet kapott.
A konferencián délelőtt „A drámaoktatás helyzete a köznevelésben és a színházi nevelés a köznevelés eredményességéért” című kutatás beszámolóját hallhatták a résztvevők a kutatást vezetőitől.
Délután a gyakorlaté volt a főszerep: három nagyobb területen zajló drámamunkát ismerhettek meg a dráma iránt elkötelezettek. Három egy órás gyakorlati foglalkozást nézhettek meg (illetve vehettek részt aktívan) a jelenlévők: az elsőn a gyógypedagógiai integrációban alkalmazott drámás lehetőségeket, a másodikon a tanítási órán alkalmazható dráma módszert, általam pedig a dráma és a tehetséggondozás kapcsolatát.
A jelenlévő kritikus és hozzáértő szakemberek elismerően nyilatkoztak az alapítványi drámamunkáról, különösen tetszett mind a játszóknak mind a nézőknek az a foglalkozás, amelyet a tehetségazonosításkor alkalmazunk a beválogatásainkon. Trencsényi László tanár úr, az ELTE docense a konferencia zárásaként megfogalmazott reflexiójában külön kitért azokra a szép pillanatokra, amelyet a foglalkozást figyelve érzett és tapasztalt. A dráma csodákra képes. Erről a csodáról igenis többet kell mesélnünk, hangzott el az összegzésében.
Vancsuráné Sárközi Angéla, mentor- drámatanár