Hadtörténelem a Tiszán – Decemberi projektnap
December 5-én a Szeged 1-es csoport néhány egyetemistája újabb projektdélutánt tartott a Szeged 3-as csoport hatodikos diákjainak. Ezen a napon a történelemé volt a főszerep.
Az egyetemisták előadásait megelőző matek órák is mindig a napi projekttémához igazodnak. Ez alkalommal az első és második világháború statisztikai adatait elemezték a diákok. Grafikonokkal, diagramokkal, százalékszámítással ismerkedtek. Egy-egy jól megoldott feladatért pedig egy-egy hadihajó puzzle darabját kaphatták meg a gyerekek. Miután minden csoportnak sikerült legalább egy hadihajót kirakni, következhetett a töri-délután.
„ A mai napon Sebők Marcell, Vugernicsek Zsolt és én egy interaktív előadás során ismertettük a kisebb csányisokkal egyes korszakok Tiszával kapcsolatos hadi mozzanatait. Foglalkozásunk célja a történelem megszerettetése a gyerekekkel, valamint ismeretkörük bővítése volt, amelyet sikerrel teljesítettünk.
Marci előadása az 1848-49-es forradalomról szólt. Mint a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának magyar-történelem szakos tanári hallgatója nagyon izgalmas foglalkozást tartott. Előadásában rengeteg képpel és ismeretanyaggal ismertette a nagyobb Tiszával kapcsolatos ütközetek történetét, a folyón található átkelőhelyek fontosságát, valamint a korban használt egyes haditechnikai eszközöket.
Zsolti témája az első és második világháború volt. Zsolt, a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának romanisztika szakos hallgatója már kiskora óta a történelem szerelmese, így hatalmas szenvedéllyel oktatta a fiatalabbakat. Előadásában rengeteg érdekes térkép segítségével ismertette a Tiszát és a környező városokat érintő hadműveleteket, valamint képekkel mutatta be nekünk a háború által súlytott Szegedet.
Én a vízi akadályok leküzdésének műszaki harci támogatásának történetéről meséltem. Képek és videók segítségével bemutattam a római kortól napjainkig használt módszerek és építőanyagok használatát, valamint a modern haditechnikai eszközök jellemzőit és működését egy vízi átkelés során.
A foglalkozást egy Kahoot kvízzel zártuk, amelyet mind mi nagyobbak, mind a kisebbek nagyon élveztek. Szerintem mindenki sok tapasztalattal és pozitív élménnyel zárta a napot.”
Feil Gergő, Szeged 1-es csoport, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar katonai vezető szak, műszaki specializáció hallgatója
További képek a galériában láthatók.