Elindultunk a Tiszán…
„Szeptember 26-án szombaton, a Szeged 1-es csoport egyetemistái és a 3-as csoport hatodikosai megtervezték a két csoport éves közös projektdélutánjainak tematikáit, amely kapcsolódik a szegedi Közösségi Ház éves projektjéhez, a Tiszához. A hatodikosoknak a nap szövegértésfoglalkozással kezdődött, majd ezt követte a matekóra. Piroska néni segédjeként én is részt vettem az órán, melynek a témája „A Tisza számokban” volt. A gyerekek mindenféle kérdéseket tehettek fel a Tiszával kapcsolatos mennyiségi adatokról, majd kiscsoportos kutatómunka segítségével megkeresték a válaszokat az interneten.
A válaszokról PPT diákat készítettek, majd az óra végén összefűzték őket. Mivel a legtöbb kisgyerek nem ismerte a PowerPoint Programot, illetve a fájlküldés is problémát okozott néhány esetben, így sokat segíthettem az órán. A kicsik nagyon ügyesek voltak így az óra végén le is vetíthették a közös munkájuk gyümölcsét.
A PPT-ből megtudhattuk, hogy hány km a Tisza, mekkora a legmélyebb pontja, mekkora az átlagos vízmélysége, mennyi a vízhozama Szegeden, hány országot, megyét, várost érint a Tisza, hogy nevezzük más nyelven a folyót, hány holtága van a Tiszának, ki volt a Tisza legnagyobb költője, illetve sok Tisza témájú festményt találtak az interneten, de a Tisza élővilágáról is nagyon sok információt összegyűjtöttek. Ebéd után a csoporttársam, Kátai Alíz egyetemista, aki a középiskolát drámatagozaton végezte, megtartotta az első drámafoglalkozását a csoporttal.
Amíg a drámaóra zajlott, a csoporttársaimmal ötleteltünk, hogy az éves Tisza projekt témájában milyen foglalkozásokat tartsunk a kicsiknek. Terveink között szerepelnek a következő témák: Fizika a Tiszán, Élet a Tisza mentén, Hadtörténelem a Tiszán, Hidak, hajók a Tiszán, a nyári táborhoz kötődő Tokaj és környéke, Művészet a Tiszáról, Tisza-szabályozás, Boszorkánysziget, Sport a Tiszán, A vízre szállás rendszabályai. A tanév végén pedig egy közös sárkányhajózással zárnánk a projektet. A kicsikkel közösen megbeszélve véglegesítettük a tervünket. Lelkesen fogadták az ötleteket.” Somogyi Márk, harmadéves BME gépészmérnök szakos hallgató