Tanulásmódszertan újratöltve
A mai csütörtökön a csapattal reggel 9 órakor kezdtük a foglalkozást, melyet Piroska néni tartott nekünk. Nagyjából másfél órás etapokban dolgoztunk, közöttük rövid és egy hosszabb ebédszünettel, egészen 4 óráig.
Az foglalkozás elejét egy hangulatfelméréssel kezdtük, ahol meghatároztuk akkori hangulatunkat és azt is, hogy később milyen szeretnénk, hogy legyen a kedvünk. Ez után a piktogramokkal ismerkedtünk meg. Segítségükkel Szent-Györgyi Albert egy híres idézetét memorizáltuk.
Egy tanulási stílus kérdőívet is kitöltöttünk, ami alapján megtudhattuk milyen módon tudunk a legkönnyebben és hatékonyabban tanulni, milyen környezet szükséges egy embernek a tanuláshoz (pl. egy ember lehet auditív, vizuális, mechanikus, van, aki csendben vagy társaságban szeret tanulni).
Következő feladatunk gondolattérkép készítése volt páros munkában. A görög projektünkhöz kapcsolódva, mind a három páros a görög ókorhoz köthető témát kellett kidolgozzon. Miután elkészítettük, társainknak előadtuk és megfigyeltük az előadásmódot különböző szempontok szerint.
Ezek után áttértünk tanulási tanácsokra, ahol megosztottuk saját tapasztalatainkat egymással, néztünk tippeket, hasznos dolgokat, amelyek segítenek tanulás, memorizálás közben. A ChatGPT véleményét is megkérdeztük a témával kapcsolatban és ugyanazokat az ötleteket hozta fel, melyekre mi is gondoltunk. Megbeszéltük, hogy fontos az is, hogy legyen egy motivációnk a tanulással, mely lehet belső vagy akár külső is. Ezért is jó, ha van egy célunk, legyen az akár rövid- vagy hosszútávú. Így fontos az önismeretünk, tudnunk kell jellemvonásainkat, azt is, hogy miben vagyunk jók vagy miben kell esetleg fejlődnünk és hogy mi az értékünk, értékrendünk. A foglalkozást egy monotóniatűréssel zártuk le, ahol azt figyeltük meg, hogy adott idő alatt mennyire vagyunk pontosak és gyorsak. Napunkat időbeosztási tanácsokkal zártuk.
Juhász Ráchel Rebeka, Sz3