II. Régészet-történelem-néprajz kutatónapok

Július 23-án kezdetét vette a II. Régészet-történelem-néprajz kutatónapok, mely a csongrádi Tari László Múzeum segítségével valósult meg. A szentesi fiatalok kis csoportja a héten egy teljesen új és komplex feladatsornak látott neki. A hosszú távú cél egy, a város életét a Kádár-korszakban bemutató időszaki kiállítás létrehozása, amelyhez először a vizsgálandó korszakkal kellett megismerkednünk. Ezt követően került sor oral history kutatás keretein belül interjúk készítésére, de mindenki kapott külön vizsgálandó szakterületet is: mezőgazdaság, ipar, kereskedelem, oktatás-kultúra, egészségügy. Sok érdekes feladat és hasznos munka várt ránk a héten! -Kovács Sándor mentor, Szentes 1.

„A távolabbi jövőben egy kiállítást szeretnénk a Kádár-korszakból összeállítani. Ezen belül Csongrád város fejlődéstörténetéből, a csongrádi emberek szemszögéből. Első nap megismerkedtünk a vizsgálandó korszakunkkal. A cél érdekében egy filmet is megnéztünk. A kiállításban sok érdekes dolgot láttunk, mely rengeteg felejthetetlen tudással gazdagított minket. A többi napon két felé váltunk. A fiúk elsőként Góg Jánosnál jártak interjút készíteni, melyet később kutatásainkban fel fogunk használni. Alanyunk nemcsak író, költő, hanem ami számunkra most fontosabb, egykor ő volt a csongrádi ÁFÉSZ egyik vezetője is. A lányok ez idő alatt Dorka nénivel a Tari László Múzeum adattárában mindegyikünk témája számára képeket illetve iratokat gyűjtöttek. Majd az állandó kiállításban tanultak, de a korszak divatja szerinti viseleteket is magukra öltötték. 25.-én csütörtökön a lányok az egyik adatközlő, dr. Botos Katalin saját könyvét forrásként felhasználva a korszakra vonatkozó információkat gyűjtöttek. A fiúk Molnár Józsefet látogatták meg Sanya bával, aki egykor Csongrád város tanácselnöke majd polgármestere volt. A beszélgetésekben az volt a legérdekesebb, hogy az azonos időben lejátszódó életutakat párhuzamba tudtuk állítani. Utolsó nap -kitekintés képpen- ebéd után pedig Borsódi Martin földvár ásatását látogattunk meg. Minden napra jutott valami új információ, amit délutánonként a kiállítás megfelelő részén mutattak meg vezetőink. Persze a minden napi munka jutalmaként rendszeresen fürödtünk a Körös-Torokban is. Nagyon tartalmasan telt az idő, szeptemberben pedig az eddigi eredményeinket fogjuk összerendezni és kiállítástervezésbe kezdünk.” -Berkecz Lotti, Bozó Kata, Rickert Dávid Szentes 1 és Vadász Gabriella Szentes 2. csoport