Gondolkodásfejlesztő és logika tábor Veszprémben

A Szeged 3-as csoport és a Jászság 4-es csoport 9. osztályos diákjai július 21-én kora délután érkeztek meg a veszprémi tábor helyszínére, a Pannon Egyetem Kollégiumába. A szállás elfoglalása után megebédeltünk és a táborvezető mentor ismertette az elkövetkezendő napok eseményeit. A gyerekek két csoportra lettek osztva, majd megkezdődtek a logika és dráma fejlesztések. A foglalkozások másfél órások voltak, amit egy rövid uzsonnaszünet követett, ezután a csoportok helyet cseréltek. Este vacsorázni mentünk, majd a nap zárásaként egy társasjátékest vette kezdetét. Már nagyon várjuk az előttünk álló hét programjait.

A héten készült képek ide kattintva a Galériában érhetők el!

Július 22-én reggel 8 órakor a napunk egy reggelivel kezdődött. Ezek után a szokásos 2 csoportra osztottak minket és mindenki ment a foglalkozásokra, ami vagy dráma, vagy logikai óra volt. Ezeken az órákon  felváltva  dolgoztunk, mindkét csoport dolgozott mindkét témában. Ebéd után elindultunk a Tapolcai tavas barlangba, ahol először egy kis tárlatvezetést kaptunk a múzeumban, majd egy kisfilmet nézhettünk meg a karsztok kialakulásáról .Ezek után mindenki kedvence következett: a csónakázás. A csónakázás során 2 vagy 3 fővel egy csónakban, mindannyian megcsodálhattuk a barlangot.Számomra és a csoport többi tagja számára is nagy élmény volt, nagyon szép, sokat nevettünk evezés közben. Egy kis utazás után megérkeztünk a Szigligeti várba, ahol először egy kis előadást hallhattunk. Az egyik kismentor, Panna mutatta be nekünk a vár történelmét, valamint az érdekességeket is elárult a vár történelmével kapcsolatban. Egy kis szabadidő után meghódítottuk a vár csúcsát, ahol felejthetetlen Balatoni panoráma várt minket. A túránk végén egy jól megérdemelt fagyival ajándékoztak meg minket. Este hátralévő részében társasozás, beszélgetés és  filmnezés várt ránk ! Köszönjük a felejthetetlen élményekkel tarkított napot! (Oláh Anna Ágnes, Jászság 4-es csoport)

Hétfőn reggel mindenki fáradtan, de lelkesen érkezett a reggelihez. A reggeli elfogyasztása után indultak két csoportban a fejlesztő programok, ahol dráma és logika foglalkozásokon vettünk részt. A logika órán versenyt hirdettek, hogy ki tudja a legtöbb gyufát összegyűjteni. Minden helyesen megoldott feladatért egy-egy gyufaszál járt. A dráma óra hasonlóan izgalmasan telt. A különböző drámajátékok más-más érzékünkent feljesztették. A legtöbb játékban azonban a figyelem és a megfigyelőképesség volt a középpontban. A délelőtt hamar elszállt, és máris úton voltunk a Tapolcai Tavasbarlangba. A barlangtúránk egy tárlatvezetéssel indult, ami magába foglalta a barlang és a kőzetek keletkezését, valamint a hely élővilágának bemutatását is. Ezt követően végre csónakba szállhattunk, hogy felfedezhessük a földalatti vizeket. A legnagyobb izgalmat az jelenttette, hogy mi magunk vezethettük saját csónakjainkat. Mindenkinek hatalmas kaland volt, amiből mindenki csak pozitív élményeket visz haza. Következő megállónk a Szigligeti vár volt, ahol kis csoportokban, mindenki a saját temlójában járhatta végig a balatonparti várat. A vár tetején a gyönyörű tájjal csoportképpel zártuk a kirándulásunkat. Köszönjük a színes programokat! (Kohári Bánk György, Szeged 3-as csoport)

Kedden reggel logikai foglalkozással indult a napunk, ahol megint új és érdekes, gondolkodtató feladatokat oldottunk meg amikre pontokat kaptunk. Ezt követte egy dráma foglalkoz, amely ismét nagyon jó hangulatban telt el, nagyon élveztük a változatos feladatokat. A fejlesztő órák feladatainak csapatkohéziós erejük is volt, még jobban összekovácsoltak  minket, amit nagyon élveztünk is. Az ebédet követően délután a balatonfűzfői strandon töltöttük, ahol nem csak strandolhattunk, de volt lehetőségünk röplabdázni és társasjátékokkal játszani is. A csodás panoráma és a víz közelsége hatalmas élmény volt számunkra, önfeledten tudtuk élvezni egymás társaságát. A vacsorát követően célba vettük a városközpontot, ahol körbejáruk az óvárost, és megismerhettük Veszprém városának nevezetességeit. A nap végére nagyon elfáradtunk, de ismét nagyon sok új és izgalmas élménnyel lettünk gazdagabbak. (Kovács Hanna, Jászság 4-es csoport)

A mai napot is reggelivel kezdtük, majd a mentorok ismertették a nap programját. Ismételten logikai foglalkozással indult a délelőttünk, megtanulhattunk új logikai játékokat és pontokat gyűjthettünk, amit a foglalkozás végén összesítettünk. Ezután helyet cseréltünk a másik csoporttal, ők jöttej logikára és mi pedig drámára. Dráma órán nagyon hangulatos csoportos feladatok voltak, hogy még jobban összeszokjunk. Nagyon vicces és szórakoztató, viszont mégis nagy odafigyelést igénylő játékokat játszottunk. A fejlesztő órákat ebéd, majd egy újabb buszos utazás követte. A csoporttal egészen Balatonfűzfőig utaztunk, ahol a strandon lementünk a partra. A programok a strandon nagyon változatosak voltak, sokan hűsöltek a Balaton vizében, voltak akik társasjátékoztak, mások pedig a parton röplabdáztak közösen. Nagyon jól éreztük magunkat és a délután csak úgy elrepült. Nagyon fáradtan értünk vissza, egyből vacsorázni mentünk majd pedig egy jó nagyot pihenni. (Tuba Hanna Eszter, Szeged 3-as csoport)

Szerdán korábban kezdtük a napunkat, mint az eddigieket a kirándulásunk miatt.  A reggeli után felültünk a buszra, amivel egyenesen Pannonhalmára vettük az irányt. Meglátogattuk a pannonhalmi főapátságot, ahol az elején a kismentorok bevezetésként meséltek a helyszínről, majd csoportokra szétoszlottunk. Az én csoportom a kincstárat vette célba, ahol kelyhek, apáti gyűrűk és körmeneti kereszteket lehetett megtekinteni. A kincsek drágakövekből, nemesfémekből és különféle drága anyagokból készültek, és a misék alkalmával használták. Ezután az apátság könyvtárba mentünk át, ahol 14.000 darab régi irat, kódex és könyv várt minket. Legtöbbjük latin nyelven íródott, amiket szerzetesek írtak. Miután felfedeztük az apátságot továbbindultunk utunkra. Megérkeztünk Bakonyszentlászlóra, ahol a Cuha-völgyben kirándultunk a csodás természetben. Egy tanösvényen mentünk keresztül, ahol patakok, mész- és dolomit kövek és dombok vettek minket körül. Az élővilágában a víz alapvető elem, hisz abban él több fajta rovar, mint például tüskés bolharák, közönséges víziászka, erdei béka és még sok más. Utunk során átmentünk a patakon, farönkökön és másztunk fel meredek hegycsúcsokra is. Miután megvolt az oda-vissza séta fagyiztunk egyet a közeli fagyizóban. Nagyon gazdag és izgalmas kiránduláson vehettünk ma részt, amit hálásan köszönünk. (Mága Bianka- Jászság 4-es csoport)

Szerda reggel utunk a Pannonhalmi apátságba vezetett, ahol nagyon sok érdekességet tekinthettük meg. Megnéztük a templomot és egy gyönyörű nagy könyvtárat. A botanikus kert is gyönyörű volt. Miután mindent megcsodáltunk Bakonyszentlászlóra látogattunk el, ahol a Cuha-völgyet csodálhattuk meg.Egy rövid túra során a Cuha-völgyi tanösvényt jártuk végig. Érdemes tudni a völgyről, hogy a vízjárása nagyon szélsőséges, ezt jól mutatja a neve is, hiszen ez egy szláv eredetű szó, jelentése évezredes. Ezen kívül a magasabb csúcsokon még a téli félévben is csak kevés víz csordogál, hiszen a szurdokok mészkő és dolmit kőzetének karsztos hasadékai szinte minden vizet elnyelnek. Ez a nap is nagyon jól telt el, akárcsak a többi. Nagyon sok új tudással gazdagodhattunk, illetve új élményeket szerezhettük. (Petrovics Kármen Rozália- Szeged 3-as csoport)

A veszprémi táborunk 4. napja sem volt programokban szegény. Csütörtökön délelőtt ellátogattunk a Pannon Egyetem Informatikai Karára, hogy részesei lehessünk egy előádásnak a mesterséges intelligenciáról. Sok új érdekes dolgot tanulhattunk a témával kapcsolatban. Én, mint „programozó palánta” örömmel hallgattam, hogy mi van egy ilyen program mögött technikai téren. Ezen kívül azt is érdekesnek találtam, hogy a prezentációban benne volt pár részlet a pályázati munkáinkból. Délután elutaztunk Tihanyba. Láthattuk az Apátságot, a Balaton látványos partját, illetve körbe mehettünk a településen. A Balaton északi partjára jellemző levendula kultuszát is megismerhettük közelebbről. Ezek után elhajózhattunk Balatonfüredre, ahol szintúgy végig járhattuk a várost. Összességében egy programokban dús nap volt, amiben mindenki tanulhatott valamit. (Kovács Zsolt, Jászság 4-es csoport)

Csütörtökön a csoport tagjai rengeteg élményben és hasznos tudásban gazdagodtak. Délelőtt a táborlakók egy interaktív prezentációban vehettek részt, valamint dr. Dulai Tibor előadását hallgattuk meg, mely napjaink egy igen jelentős vívmányát taglalta, a mesterség intelligenciát. A professzor úr többek között a neurális háló rendszerét, az MI történelmét, a GPT -  és generatív rendszereket és működésüket, illetve az MI szoftverek használatát taglalta. Ezen felül több helyen hivatkozott a csányisok előre megírt, témába vágó esszéire, olyan körökben, mint az MI rendszerek hatásai a tulajdon életünkre és a szoftverek veszélyei, melyekről mindenkinek volt egy szubjektív gondolata, amik a témát meglehetősen színessé tették. Egy kiadós ebéd és egy kiadós szieszta után a csipet-csapat célba vette Tihany városát. A lelkes diákcsoport megcsodálta a Tihanyi apátságot és a városközpontot felfedezte, ahol megcsodáltuk az apátság lenyűgöző építészetét és a festői kilátást a Balatonra. A kirándulás fénypontja egy hajóút volt Tihany és Balatonfüred között, amely során  élveztük a tó szépségét. Az egész napos program során sok élménnyel gazdagodtunk, és felejthetetlen emlékekkel tértünk vissza Veszprémbe, ahol még várt ránk egy Kahoot-kihívás, melyet a tábor egy kismentora, Berta Gábor állított össze. (Szabó Tas Ede, Laurinyecz Márkó Felícián Szeged 3-as csoport)

Pénteken 8 órakkor kezdtük a napunkat reggelivel, majd kezdetét vette a dráma és logika foglalkozás. Utolsó nap alkalmából mindkét fejlesztő tanár még játékosabbra vette az egészet, így igazán jól éreztük magunkat. Izgalmasak voltak a feladatok, és jó hangulatban telt mindkét foglalkozás. A délután folyamán egy városi vetélkedőn vettünk részt, amit a kismentorok és önkéntesünk állítottak össze. Jót szórakoztunk a feladat megoldása közben és mégjobban összekovácsolodtunk. A napot az eredmény hirdetéssel zártuk, és egy videót néztünk meg amit a tábor során általunk készített képeinkből állítottak össze. Nagyon jól éreztem magamat a tábor alatt. A szervezés nagyon jó volt remélem a többi táborunk is ilyen jó lesz. Fantasztikus hetet tudhatunk magunk mögött. Nagyon köszönjük a tábor lehetőségét. (Domján Letícia, Jászság 4-es csoport)

Pénteken a reggeli után foglalkozásaink voltak. Dráma órán egy különleges étel alapján személyt formáztunk és egy izgalmas történetet írtunk a kitalált emberünkről, amit megosztottunk társainkkal. Néhány történet izgalmas és eseménydús, míg a többi kicsit ijesztő és abszurd volt. Logika órán ,,mérnöki” tudásainkat fejlesztettük hídépítéssel, amik hurkapálcikából és celluxból álltak. Erre ötven percet kaptunk és miután befejeztük, egy teli vödörrel teszteltük, hogy mennyire strapabíróak a hidak. Délután Veszprém városát fedeztük fel. Ehhez Balogh Ádám által készített kvíz tartozott, amit a túra során kitöltenünk és a végén eredmények alapján megjutalmaztak bennünket. Az este folyamán tartottunk egy búcsúestet, ahol a tábori pillatainkat tekintettük meg és megköszöntük a kismentorok, az önkétes és a mentorok munkáját. Az est után, pedig mindenki nyugovóra tért egy új élményeivel. (Juhász Ráhel Rebeka, Szeged 3-as csoport)