Folytatódik a tanulás-módszertan tréning

Folytatódik a tanulás-módszertan tréning

A gólyák folytatják a sarlóspusztai táborban megkezdett tanulásmódszertan tréninget.

Július 16. Pécs

Szombaton reggel a pécsi csoport kezdte meg a munkát nagy lelkesedéssel, amelyet az esős, viharos időjárás sem befolyásolt. A mai napon többek között szó esett a piktogramokról, lényegkiemelésről, szövegfeldolgozásról. Artikulációs és megfigyelési gyakorlatokat végeztünk, tanulási tanácsokat beszéltünk meg és hasznos módszereket vettünk át közösen azzal kapcsolatban, hogy a beszédünket hogyan tehetjük gördülékennyé, szókicsünket hogyan gyarapíthatjuk, továbbá megjegyeztük, hogy a próbafelmondás a legjobb beszédgyakorlat. A napot gondolattérkép-készítéssel zártuk, amely az egyik leghatásosabb tanulási eszköz.  Holnap folytatjuk a munkát.

Július 17. Pécs

Vasárnap pihenten, frissen érkezett mindenki a közösségi házba. Ma is sok érdekes feladat várt ránk, melyek közül megemlítünk néhányat. Egyik mónotónia-tűrést fejlesztő feladat segítségével például megtudhattuk ki az aki a csoportból a legyorsabban dolgozik, és ki az, aki lasabban és de sokkal pontosabban. Ma is volt csapatmunka, amelyet mindig örömel végzünk. Egy szövegalkotást fejlesztő feladatot oldhattunk meg 3 fős csoportokban, miközben különleges állatokról is tanulhattunk. Egy másik feladatnál felmértünk egyénenként, hogy mivel is telik egy átlagos hétköznapunk. Nagyon vicces volt, hogy sokunknál úgy tűnt, hogy sokkal több óra van egy napban, mint 24. A csoportunk mai kedvenc feladata az a megfigyelési gyakorlat volt, amikor párban dolgoztunk, és egyikünk magyarázott, a másik jegyzetelt, utána meg cseréltünk. Már nagyon várjuk a többi, ősszel induló órát is. Pécs 2-es csoport gólyái.

Néhány gondolat, ami tanulásmódszertan órán született egyik feladat kapcsán

„ Úgy gondolom, hogy a Csányi Alapítvány volt a legjobb döntésem az életemben. Tudom, hogy semmi rossz dolog, semmi baj nem történhet velem ilyen jó és kedves mentorok, tanárok és gyerekek között.”
Pál Rajmund

„Amikor bekerültem a Csányi Alapítványba, úgy éreztem, hogy megnyílt előttem egy út. Ahol bármit választhatok, és megismertem Edina nénit a mentoromat. Én mindig meg fogom köszönni, hogy tanítottak. Szerintem én festő is lehetek itt, és egy jó élet vár majd rám.”
Nyári Lajos

„Én elsőnek még csak azt hittem, hogy ebben a Csányi Alapítványban csak tanulni fogunk, úgy hogy nem annyira vártam. Ám most, hogy itt vagyok már örülök, hogy a tagja lehetek.”
Dömölki András

Július 18. Nagybajom

 

„Megérkeztünk Bajomba, és bementünk tanulásmódszertan órára. Piroska néni már várt ránk. Folytattuk a júniusban elkezdett feladatokkal. Az 1 perces feladatnál megfigyeltük egymást, hogy megfelelő hangerővel, tempóval, artikulálva beszélünk-e, illetve az is fontos, hogy mi a tartalma amit mondunk. Kiselőadás közben pedig jó, ha ránézünk a többiekre, nem csak egy pontot nézünk. A délutáni tanulás helyes sorrendjét is megbeszéltük. Önvizsgálatot tartottunk, hogy kinek milyen belső tulajdonságain kell változtatni, ami a tanulást elősegíti. Nekünk ma az a feladat tetszett, ahol a szövegből egy kulcsszóvázlatot kellett készíteni. Izgalamasak voltak a feladatok, mert ilyeneket az iskolában nem csináltunk, és sokat tanultunk belőlük. Sokat nevettünk és viccelődtünk. Jó érzés volt itt lenni a többiekkel. „

Völfinger Rebeka és Horváth Dóri

Július 19. Nagybajom

A mai nap is nagyon jól éreztük magunkat. Piroska nénivel jók voltak az órák, sok érdekes feladatot kaptunk. A szünetekben játszottunk az udvaron, az ebéd pedig ma is nagyon finom volt. A két nap során rengeteget nevettünk és nagyon jól éreztük magunkat. Reméljük, hogy lesznek még ilyen óráink.

Lakatos Zoltán, Thuróczy Levente Nagybajom 1-es csoport

„Az Alapítványnál sokat fogok tanulni, játszani és szórakozni, de azt is tudom, hogy komolyan kell vennem, mert nagyon jó idetartozni.”
Orsós Jázmin

„Azt várom a Csányi Alapítvány tanáraitól, hogy maradjanak mindig ilyen kedvesek és türelmesek. Már most is nagyon sok programon vettünk részt, amit nagyon köszönünk. Köszönjük Csányi Sándor bácsinak, hogy létrehozta az Alapítványt értünk gyerekekért.”
Magyar Roxána

Július 20. Mohács

Megérkeztem a tanulásmódszertan tréning harmadik helyszínére, a mohácsi Közösségi Házba. Nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy az újonnan beválogatott csányis gólyákat elsők között taníthatom. Már a gólyatáborban megismerkedtem a gyerekekkel, így már ismerősként köszönthettük egymást. Jó érzéssel tölt el, hogy a nyár közepén is örömmel jöttek az órákra, sőt az egész napos tanulás után sem igyekeztek haza, annyira jól érezték magukat. A tréning egyik célja, hogy jobban megismerjék egymást a gyerekek, csoporttá kovácsolódjanak, de legfőképpen az, hogy mire elkezdik az ötödik osztályt, új hasznos tanulási technikákkal ismerkedjenek meg, hogy sikeresen vehessék az akadályokat a felsőbb osztályokban.

Szabóné André Piroska

Július 21. Mohács

A tanulásmódszertanon a titkos jelekből mondatalkotás tetszett a legjobban és a gondolattérkép elkészítése is érdekes volt. (Fecó)

Ezen a héten, szerdán és csütörtökön nagyon sok mindent tanultam a Piroska nénitől. Pl.: A televíziózásról, mégpedig, hogy nem szabad sokat nézni. (Pistike)

Nagyon tetszett a babzsákos feladat, meg amikor a szöveget képpé kellett alakítani. (Milán)

Nagyon jól éreztem magam, mert nagyon érdekesek és szórakoztatóak voltak a feladatok, pedig azt hittem, hogy unalmasak lesznek. (Ricsi)