Erdélyi történelmi tábor

A mai napon (július 20-án) a Nagybajom 2-es és a Jászság 3-as csoportja útnak indult a gyönyörű Erdély felé.

1. nap – Az első nap az utazással telt. Hosszú utunk első állomása volt a Király-hágó, ahonnan lenyűgöző látvány tárult elénk. Az esti órákban érkeztünk meg Kalotaszentkirályra, ahol rögtön megtapasztalhattuk az erdélyi magyarok vendégszeretetét.

2. nap –  A kiadós reggeli után újra útnak indultunk Erdély szívébe, Székelyföldre. Első megállónk Kolozsváron volt, ahol megnéztük Mátyás emlékszobrát és szülőházát, a Szent Mihály templomot, valamint a Házsongárdi temetőt. A napot Tordán zártuk, a sóbányában tett látogatással. Végül megérkeztünk Csíkrákosra, ahol a következő négy éjszakát töltjük, helyi családoknál.

3. nap – Erdélyi táborunk harmadik napján igazán nagyszerű helyekre barangoltunk. Felfedeztük Székelyföld természeti kincseit és a helyi legendákról tanultunk. A nap első felében a Gyilkos-tóhoz utaztunk, ahol már mindenki izgatottan várta, hogy csónakra szálljunk a tavon. A csónakázás után helyi finomságokat kóstolhattunk meg egy étteremben, majd a Békás-szoros felé vettük az irányt, ahol óriási élmény volt megtapasztalni, hogy a természet mire képes az emberi erőhöz képest is. Kicsit álmosan, de nagyon jó hangulatban tértünk vissza vendéglátóinkhoz, akik ismét helyi finomságokkal vártak. Galambos Krisztián, Bogdán Barnabás

4. nap – A mai napon délelőtt Csíkszeredába látogattunk, ahol a város nevezetességeit tekintettük meg. Helyi segítőnk, Moldován Zsolt, aki immár a második napot tölti velünk rendkívül jó idegenvezetőnek bizonyult mai is. Jártunk a Makovecz Imre tervezte Millenniumi-templomban, a Mikó várban és a főtéren is. Ezután Csíksomlyóra indultunk, ahol a híres Csíksomlyói Kegytemplomot tekintettük meg. Aztán látogatást tettünk a Somlyó-hegy lábánál lévő kollégiumban, ahol épp alapítványos társaink és Hollósi-Simon Judit néni, hátrányos helyzetű, szegény sorsú gyerekeknek tartanak angol és német nyelvű tábort. Nagyon jó volt társainkkal találkozni, és látni, hogy ők is egy gyönyörű helyen segíthetnek, adhatják vissza mindazt, amit a Csányi Alapítványtól kaptak. Csató Miklós úrnak köszönjük szépen a szíves vendéglátást és a frissítő fagylaltot. A rövid látogatás után folytattuk utunkat a Gyimesbe az Ezeréves határhoz és a Rákóczi-várhoz. A mai nap is fáradtan tértünk vissza Csíkrákosra vendéglátóinkhoz. Czuczu Fruzsina, Kispál Kitti

5. nap – Táborunk mai napját Szovátán kezdtük, ahol körbejártuk a Medve-tavat, valamint megnéztük a régi villasort. Ezt követően a székely népművészet egyik legjelentősebb helyszínéhez érkeztünk, Korondra. Itt meglátogattuk a híres Józsa családot, akik több mint 300 éve fazekassággal foglalkoznak. A következő megállónk Farkaslaka volt, ahol leróttuk tiszteletünket Tamási Áron emléke előtt. Innen Szejkefürdőre indultunk, ahol a híres Orbán Balázs emlékművet és az előtte felsorakozó 14 székely kaput csodálhattuk meg. Ma is sok újat tanulhattunk és sok székely bölcsességet olvashattunk.

„A székely ház mértékadó dísze és koronája a székely kapu, melyet valósággal családtagnak tekint a gazda, levágja az erdő fáját, de az elpusztult élet újat teremt, mert a székely kapu tényleg él és részt vesz mindennapi küzdelmes életének vérkeringésébe: élővé válik azáltal, hogy a székely életét leheli bele, amikor kifaragja és az Isten nevét vési rá, szelíd és áhítatos betűkkel…” Kátai Alíz, Sipos Attila

6. nap – A tábor utolsó napján, Székelyderzsre látogattunk, ahol megtekintettünk az UNESCO Világörökség részét képező Erődtemplomot. A templom belsejében megcsodálhattuk a Szent László legendát ábrázoló több 100 éves freskókat és megismerhettük a mai emberek mindmáig őrzött hagyományait. Ezután elhagyva Székelyföldet, utunkat Segesvár felé vettük, ahol a vár falain belül a zenészek és mutatványosok középkori hangulatot idéztek. Nagy élmény volt átélni az egykori magyar város régi időket igéző hangulatát. A nap végére érkeztünk vissza Kalotaszentkirályra, ahol a családok már ismerősként fogadtak bennünket. Holnap már csak a hazaút vár ránk.

7. nap – A hosszú út után szerencsésen haza ért mindenki a Jászságba, Nagybajomba és környékére és Szegedre.  Mindannyian elmondhatjuk, hogy egy élményekben, tudásban gazdag táboron vagyunk túl, melyet köszönünk mindenkinek!