Berlin – német nyelvi tábor

Az első napunk véget ért a berlini nyelvi táborban.

Ahogy megérkeztünk Berlinbe, el is kezdtük felfedezni a várost. Szerencsénkre szolgált, hogy vannak köztünk olyanok, akik már másodjára vannak jelen a táborban, így segítségükkel könnyebb számunkra a tájékozódás ebben a hatalmas városban. Ebéd után pihentünk egyet a szálláson, majd a vacsora következett. Aztán a fiúk örömére elmentünk közösen a Brandenburgi kapu mellé az EB ma esti meccsét megnézni. Elfáradtunk, de izgattottan várjuk a holnapi iskolakezdést.

2. nap (július 11.)

A mai reggelen elkezdődött az oktatás. Mindannyian nagyon izgatottak voltunk, hogy vajon milyenek lesznek majd az órák, a tanárok, és a társaink. Kezdés előtt szétszedtek minket két csoportra, és a délelőtt folyamán 2-2 tanárral volt alkalmunk kicsit megismerkedni, viszont a tanulás sem maradt el. Ebéd után már kicsit kipihentebben útnak indultunk a város szívébe. Megjártuk a Berlini Dómot, ami igazán gyönyörű volt. Megmásztuk lépcsők százát is, hogy megcsodálhassuk a berlini panorámát. Később kaptunk szabadidőt, amikor volt alkalmunk nézelődni, vásárolgatni és megnézhettük a nagyváros adta tehetségek műsorát az Alexander Platzon. A vacsora után pihenhettünk egy nagyot.

3. nap (június 12.)

A mai napon ismét rengeteg élménnyel gazdagodva tértünk vissza a szállásunkra. Tanítás után közösen nekivágtunk a délutáni programoknak. Megcsodálhattuk a Brandenburgi kaput,és a mellette álló Reichstag épületét egyelőre még csak kívülről. A fényképek elkészítése után ellátogattunk a berlini állatkertbe, ahol eltölthettünk pár órát. A hatalmas állatkert nem csak 14000 példányáról híres, hanem arról is,hogy Európa egyik legrégebbi állatkertje. Izgatottan várjuk, a holnapi nap mit tartogat számunkra. Király Kinga Jászberény 1.

4. nap (július 13.)

A délelőttünket ismét tanulással töltöttük. Rengeteg érdekes témát hoztak nekünk oktatóink! Beszélgettünk a muszlimok helyzetéről Németországban, illetve az önkéntességről is. Délutánra szerencsénkre kisütött a nap, így a tervezett programjainkra még nagyobb kedvvel látogattunk el. Először a DDR múzeumot vettük be, ahol betekintést nyerhettünk abba az életbe, ahogyan a kelet-németek éltek. Nagyon érdekes és interaktív volt, sok mindent ki tudtunk próbálni! Innen kisétálva hajóra szálltunk és a belvárosban fekvő nevezetességeket szemléltük meg. Érdekes volt látni az épületek másik oldalát is. Ezt követően kicsit sétáltunk a városban, majd metróra szálltunk, hogy megegyük vacsoránkat, amiben ismét nem csalódtunk: burger nap volt és nagyon jól laktunk mind! Szabó Gábor Pécs 1.

5. nap (június 14.)

Csütörtök reggel borús-esős időre ébredtünk, ám ennek ellenére-egy finom reggeli után-mégis vidáman mentünk iskolába. Első órán egy kisfilmet néztünk meg, egy tradicionális, német, igencsak konzervatív diákszövetségről. A második órán Ingoval (az egyik némettanár) egy kifejezetten érdekes témát boncolgattunk. A mai internetes generációról és az e-bookról pro-kontráztunk. Sőt még karikatúrákat is elemeztünk. Ez mindenképp újdonság volt számunkra. Órák után ebéd, majd az U-2-es metróval az Alexanderplatzhoz utaztunk, onnan pedig a 100-as busszal a Német Történelmi Múzeumhoz. Itt egy, az egész német történelmet átfogó kiállítást tekinthettünk meg. Rengeteg izgalmas műtárgyat, és szebbnél szebb képet láttunk. Kirándulásunkat a Fernsehrturmnál folytattuk.  Szigorú biztonsági vizsgálat után feljutottunk a torony kilátó részébe. Itt kb. 320 méter magasból, 360 fokos panoráma tárult a szemünk elé. Miután megcsodáltuk Berlint felülről, a metróval visszamentünk a szállásra. A szomorkás idő ellenére vidám hangulatban telt ez a nap is! Izsák Kálmán Bendegúz Pécs 2.

6. nap (június 15.)

Utolsó tanítási napunkhoz érkeztünk pénteken. Az órák után megkaptuk a kurzus elvégzéséért járó oklevelet, majd  ebédeltünk. Délután elindultunk, hogy felfedezzük a város eddig még meg nem tekintett szépségeit. Hosszas sorban állás után megkaptuk a regisztrációt igazoló dokumentumokat, belépőket, amelyekkel holnap a Reichstagban tölthetünk el egy teljes órát. A mai nap zárásaként a Checkpoint Charlie múzeumban barangoltunk, megismerkedtünk a történelmi hátterével is. Miután visszaértünk a szállásra, kellemes meglepetés ért minket, hiszen a kertben grill party fogadott bennünket. Kalla Andrea Jászberény 2.

7. nap (június 16.)

A hazautazás előtti utolsó napon kicsit tovább aludtunk, hiszen ma már nem volt tanítás, így volt alkalmunk kipihenni az előző napok fáradalmait. Reggeli után elmentünk Berlin egyik bevásárló központjába, az Alexanderplatz-ra, ahol kaptunk egy kis szabadidőt amit vásárlással töltöttünk. Mindenki szebbnél szebb ruhákat és ajándékokat vásárolt. Ezután visszametróztunk az iskolához, ahol elfogyasztottuk az ebédünket. Mivel a Reichstag-ba mára foglaltunk helyet, ebéd után egyből elindultunk. Egy kis metrózás és buszozás után meg is érkeztünk uticélunkhoz. Azt hiszem a tábor egyik legjobb pillanata volt mikor megcsodálhattuk belülről a híres üvegkupolát. Ezután egy hosszas metrózást követően megnéztük az Olympia Stadiont is. Visszaérve elfogyasztottuk utolsó vacsoránkat, ami ismét nagyon finom volt. A tábor végső teljes napját verőfényes napsütésben töltöttük és ismét életre szóló élményekkel és emlékekkel lettünk gazdagabbak. Bencze Balázs Nagybajom 1.

Elérkezett táborunk utolsó napja. Délelőtt elsétáltunk a Fal még megmaradt szakaszához, roppant megindító és elgondolkodtató volt. Ebéd után összepakoltunk és elindultunk Magyarországra. Repülőnk este leszállt Budapesten és mindenki sikeresen hazaért. Az egész csapat köszöni az Alapítványnak ezt a csodás hetet! Balla Ábel, Bencze Balázs, Ihász Dániel, Gál Viktória, Palkó Richárd, Izsák Kálmán Bendegúz, Kalla Andrea, Szabó Gábor, Király Kinga, Horváth Zsanett, Mikics Péter és Koszta Gergő